رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
  • دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
  • کد خبر : 1862
  • چاپ خبر : چرا دولتمردان با زاینده‌رود و دریاچه ارومیه برخورد یکسان نداشتند

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به راستی این همه پل تاریخی بر روی رودخانه زاینده‌رود به اندازه دریاچه ارومیه حائز اهمیت نیست که دولتمردان همان برخوردی که با مقوله دریاچه ارومیه کردند، این جا هم داشته باشند.

به گزارش شورانیوز به نقل از فارس ، عبدالرسول جان‌نثاری پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: معضل قطع جریان آب زاینده‌رود در محدوده شهر اصفهان می‌تواند در درازمدت منجر به خشک شدن خاک و پایین رفتن سطح ایستایی آب زیرزمینی تا ده‌ها متر شود.

وی افزود: این پدیده سبب به وجود آمدن پدیده دیگری به نام فرونشست تدریجی زمین خواهد شد که قطعاً نقش اساسی در آسیب‌رسانی به تمام سازه‌ها و شاکله‌های ساختمان‌های تاریخی خواهد شد که در حال حاضر با قطع جریان زاینده‌رود، فرونشست زمین این آثار تمدنی را تهدید می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به این موضوع آیا باید کماکان به موضوع زاینده‌رود با دید منطقه‌ای یا استانی نگاه کرد و آیا میراث فرهنگی یک کشور که در اصفهان در حال تهدید شدن است، مسأله کم‌اهمیتی است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته نشانه‌ها و مواردی در شهرهایی همچون دامنه و دشت مهیار و دشت برخوار مشاهده شده که در شهر دامنه سبب ترک خوردگی تعدادی از ساختمان‌ها شده است، فرونشست‌ها می‌توانند به صورت تدریجی تبدیل به ریزش‌های ناگهانی شوند.

جان‌نثاری در خصوص حساسیت این مسأله در کنار رودخانه زاینده‌رود، تصریح کرد: بر روی زاینده‌رود پل‌های تاریخی زیادی بنا شده، به راستی این همه آثار تاریخی در کل شهر و این همه پل تاریخی بر روی رودخانه زاینده‌رود، تالاب گاوخونی و ۱۰ها مورد دیگر شهر به اندازه دریاچه ارومیه حائز اهمیت نیست که دولتمردان ما و رئیس جمهور همان برخوردی که با مقوله دریاچه ارومیه کردند، این جا هم داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار