رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
  • شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۹
  • کد خبر : 12707
  • چاپ خبر : لزوم مکانیزه شدن سیستم نوبت‌دهی پزشکان برای کنترل ترافیک در شیراز

 عضو شورای شهر شیراز اعتقاد دارد که یکی از مسائلی که در حوزه ترافیک مرکز شهر شیراز باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد، مکانیزه شدن سیستم نوبت‌دهی پزشکان است تا مردم مجبور نباشند ساعت‌ها قبل از نوبت در مطب حاضر شده و به افزایش ترافیک دامن بزنند!

به گزارش شورانیوز،رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز امروز، ۱۴ بهمن در نشست خبری با خبرنگاران از عدم بازدارندگی مبلغ جریمه‌های درون شهری سخن گفت.

 رضا محمدیان اظهار کرد: بحث مهم در ترافیک بحث فرهنگ شهروندی و ترافیک است که نیاز به مباحث تشویقی و تنبیهی دارد. اما به گفته پلیس راهور، این جریمه‌ها باید افزایش یابد، زیرا مبالغی مثل ۴۰ هزارتومان به هیچ‌عنوان قدرت بازدارندگی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه ترافیک شهر شیراز به شدت اذیت‌کننده است، گفت: شیراز شهری مسافرپذیر است که در حوزه‌های مختلف پزشکی و گردشگری هر روزه تعداد بسیار زیادی از سایر استان‌ها و به خصوص شهرستان‌های اطراف به این شهر سفر می‌کنند. بنابراین احداث پارکینگ‌های جدید در رینگ اطراف محدوده ترافیکی در دستور کار قرار گرفته است که تا ۲ سال آینده این پارکینگ‌ها افزایش می‌یابد.

محمدیان با اشاره به اینکه فاز ۲ خط ۲ مترو شهری در حال انجام است و امیدوارم تا سال ۱۴۰۴ حفاری آن به پایان برسد، افزود: عملیات حفاری خط سه تا پایان سال آغاز می‌شود و فاز اول احداث خط چهار حدفاصل بلوار رازی تا ایستگاه استقلال آغاز خواهد شد و خط چهار از تا میدان احسان خواهد رفت.

وی افزود: اتصال خط یک به چهار از ایستگاه زند به ایستگاه شاهزاده قاسم عملیات اجرایی آن در ۲ نقطه آغاز شده است که این اتفاق، محدوده بافت تاریخی را به مترو متصل می کند. روزانه یکصدهزار نفر از خط یک و فاز اول خط ۲ استفاده می کنند و این عدد باید پس از تکمیل تا سه برابر افزایش پیدا کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای شهر یکی از معضلات شهر شیراز در حوزه ترافیک را، تعداد بسیار زیاد ساختمان‌ها و مطب‌های پزشکان در مرکز شهر و به‌خصوص در خیابان زند عنوان کرد و گفت: این ساختمان‌ها طی چندین دهه در این منطقه متمرکز شده‌اند و در طرح ترافیک باید نکاتی لحاظ شود که میل پزشکان به حضور در این منطقه، کمتر شود.

محمدیان در این‌باره گفت: سیستم نوبت‌دهی پزشکان باید صد در صد مکانیزه شود تا مردم مجبور نباشند از ساعت‌ها قبل به مطب‌ها مراجعه کرده و باعث ترافیک بیشتر شوند.

وی در پایان با اشاره به اینکه شهرداری به تنهایی متولی بحث ترافیک نیست، گفت: با تکمیل تجهیزات مورد نیاز در سال آینده و راه‌اندزای طرح ترافیک، باید با متخلفین به صورت قاطع برخورد شود و به شکلی سخت‌گیرانه با کسانی که با عدم رعایت قانون، موجب اتلاف وقت و آزار دیگران می‌شوند، مقابله صورت گیرد.

همچنین معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه صنعتی شریف خبر داد و گفت: ایجاد دفتر مشترک بین شهرداری شیراز و این دانشگاه بزرگ کشور، می‌تواند در تمامی مباحث مربوط به هوشمندسازی و به خصوص در حوزه حمل و نقل، اثرگذار باشد.

هادی شه‌دوست شیرازی از راه‌اندازی ۲ ایستگاه متروی رحمت و دولت در دهه فجر خبر داد و گفت: یکی از اصلی‌ترین مشکلات ما در حوزه قطار شهری، مسئله تامین واگن است. در این زمینه رایزنی‌هایی هم با کارخانه واگن‌سازی ابهر انجام شده و قرار است ۲۱ واگن تامین شود. هر چند برای تامین برخی قطعات، با مشکلات بین‌المللی مواجه شده‌ایم.

وی همچنین از اتفاقی کاملا جدید در شهر شیراز خبر داد و گفت: برای نخستین بار در این شهر، ۷۵ دستگاه میدل باس وارد حوزه حمل و نقل خواهد شد.

شه‌دوست شیرازی، راه‌اندازی خانه خدمات خودرو حمل بار در شیراز را مورد توجه قرار داد و افزود: این خانه خدماتی نظیر صدور بارنامه و بیمه را به افرادی که در حوزه حمل و نقل بار شهری فعال هستند ارائه می کنند.

وی به اجرای طرح ترافیک شیراز با ۶۰ سامانه کنترلی نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مباحث در این طرح، بحث محدوده آلاینده است که طبق آن، ماشین‌هایی که معاینه فنی ندارند، به محض ورود به محدوده جریمه خواهند شد. همچنین از تردد خودروهای حمل بارهای غیرضروری در ساعات معین جلوگیری می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز افزود: ۱۷ پل عابر پیاده با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و پنج پل نیز توسط مناطق مختلف شهرداری در حال احداث است. همچنین ۶ پارکینگ در اطراف رینگ ترافیکی شهر ایجاد می‌شود. ۱۶ پارکینگ مکانیزه و سه پارکینگ هوشمندسازی خواهد شد و ۳۴ سامانه ثبت تخلف و ۵۴ سامانه نظارت تصویری نیز به شهر اضافه شده است.

وی افزود: کاربری و رسته‌های شغلی بر اساس طرح تفصیلی از شهرداری استعلام نمی شود و از ۴۰ سال پیش قانون وجود دارد که مطب پزشکان و وکلا در کاربری مسکونی فعال هستند و در حال هماهنگی هستیم تا از شورای کلانشهرها این موارد به صورت لایحه به مجلس شورای اسلامی برود تا این ۲ معضل رفع شود.

شه‌دوست شیرازی در پایان به مطالبات فراوان شهرداری شیراز در خصوص جرایم رانندگی اشاره کرد و گفت: جریمه‌ها باید تا پانزدهم هرماه از وزارت کشور به شهرداری‌ها برسد اما مطالبات ما از این حوزه بسیار زیاد شده است. امسال کمتر از ۲۰ میلیارد تومان از این جریمه‌ها به ما پرداخت شده است که قطعا در زمینه بهبود زیرساخت‌ها هزینه خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار