رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
  • دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱
  • کد خبر : 12718
  • چاپ خبر : استفاده از ظرفیت‌های شهرداری مشهد برای تسهیل تامین مسکن زوج‌های جوان

با مصوبه امروز شورا، شهرداری مشهد باید با توجه به سیاست تسهیل تامین مسکن برای زوج‌های جوان با اولویت ساکن در حاشیه شهر با استفاده از ظرفیت‌های شرکت پروژه ساماندهی و توانمندسازی محلات مشهدالرضا(ع) اقداماتی را انجام دهد.

به گزارش شورانیوز،امروز ۳۰ بهمن‌ماه، در صدوششمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد، طرح دوفوریتی مشوق‌های استفاده از ظرفیت‌های در اختیار شهرداری مشهد برای زوج های جوان تصویب شد.

براساس این طرح شهرداری مشهد مکلف است با توجه به سیاست تسهیل تامین مسکن برای زوج‌های جوان با اولویت ساکن در حاشیه شهر با استفاده از ظرفیت‌های شرکت پروژه ساماندهی و توانمندسازی محلات مشهدالرضا(ع) اقدام لازم را به عمل آورد و در این راستا آیین‌نامه مربوطه را در اسرع وقت تهیه و تا قبل از پایان سال جهت تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه کند تا اعتبارات لازم در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری مشهد در نظر گرفته شود.

در ادامه لایحه نامگذاری معابر فرعی به نام شهدا به تصویب رسید. براساس این لایحه خیابان خلج ۶ واقع در بلوار شهید اصلانی به نام شهید محمدرضا فضلی، خیابان پنجتن ۴۰ واقع در خیابان پنجتن آل عبا به نام شهید علی‌اکبر محمودی، خیابان حجاب ۲۸ منشعب از بلوار حجاب (قاسم‌آباد) به نام شهید محمدحسین سلیار، خیابان بوستان ۱۹/۳ منشعب از خیابان بوستان (جاهدشهر) به نام شهید علی اردشیری و خیابان مهر مادر ۱۷/۹ منشعب از خیابان مهر مادر ۱۷ واقع در خواجه‌ربیع به نام شهید قاسم آدینه نامگذاری شد.

در بخش دیگری از جلسه لایحه اصلاح بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری مشهد تصویب شد.

منابع آلبوم اصلاح بودجه سال ١۴٠٢ شهرداری مشهد نسبت به بودجه مصوب سال ١۴٠٢ با یک درصد کاهش از مبلغ ٣٩٩ هزار و ۶٣٢ میلیارد و ٢٢۶ میلیون ریال به مبلغ ٣٩۶ هزار و ٢٧۵ میلیارد و ٢٢۶ میلیون ریال تایید شد که در زمینه درآمدهای عمومی با ۵ درصد کاهش، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای ٨ درصد کاهش، واگذاری دارایی‌های مالی ٨ درصد افزایش، خالص منابع سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته بدون تغییر، منابع بودجه شهرداری یک درصد کاهش و منابع قابل تخصیص انتقالی از دوره قبل ٣٨ درصد افزایش روبه‌رو بوده است.

مصارف آلبوم اصلاح بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری مشهد با ۴ درصد کاهش نسبت به بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ از مبلغ ۳۹۴ هزار و ۷۶۲ میلیارد و ۲۲۶ میلیون ریال به مبلغ ۳۷۹ هزار و ۶۷۸ میلیارد و ۷۹۱ میلیون ریال و منابع انتقالی به سال آتی مبلغ ۱۶ هزار و ۵۹۴ میلیارد و ۴۳۵ میلیون ریال تایید شد که در اعتبارات هزینه‌ای ٧ درصد افزایش، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ١١ درصد کاهش، تملک دارایی‌های مالی ٢ درصد کاهش، خالص مصارف سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته بدون تغییر و منابع انتقالی به سال آتی ۲۴۱ درصد افزایش بوده است.

اعتبارات هزینه‌ای اصلاح بودجه سال ١۴٠٢ با ٨ درصد افزایش نسبت به بودجه مصوب سال ١۴٠٢ از مبلغ ١٠۴ هزار و ٩٨٣ میلیارد ریال به مبلغ ١١٢ هزار و ۵٨٢ میلیارد ریال تایید شد که جبران خدمات کارکنان ٣٣ درصد افزایش، استفاده از کالا و خدمات بدون تغییر، هزینه اموال و دارایی ٨ درصد کاهش، یارانه ١٣ درصد افزایش، کمک‌های بلاعوض ١٨ درصد افزایش، رفاه اجتماعی ٢۶ درصد افزایش و سایر هزینه‌ها ٣٨ درصد افزایش داشته است.

اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای اصلاح بودجه سال ۱۴۰۲ با ۱۱ درصد کاهش نسبت به مصوب سال ۱۴۰۲، از مبلغ ۱۹۴ هزار و ۷۰۴ میلیارد ریال به مبلغ ۱۷۳ هزار و ۳۹۶ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال تصویب شد که در حمل‌ونقل عمومی ٢۵ درصد کاهش، شبکه معابر شهری ٣٨ درصد افزایش، ترافیک و توقفگاه‌های شهری ۶ درصد کاهش، بهداشت شهری ٢٢ درصد افزایش، محیط زیست سالم شهری ٢۵ درصد کاهش، کالبد شهری ٣٢ درصد کاهش، سیما و مناظر شهری ٣٩ درصد افزایش، سبک زندگی و هویت شهری و ترویج اخلاق اجتماعی یک درصد کاهش، زیارت و خدمات به زائران و گردشگران ٣٣ درصد کاهش، سلامت اجتماعی ۶ درصد کاهش، ایمنی شهری ١٢ درصد افزایش، هوشمندسازی ۴۵ درصد افزایش، دیپلماسی و اقتصاد شهری ١١ درصد افزایش و توسعه مدیریت و پشتیبانی ٢۵ درصد کاهش بوده است.

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در تذکری در خصوص لایحه اصلاح بودجه سال ١۴٠٢ اظهار کرد: لایحه ارائه شده به شورا به صورت کلی بوده و منابع و مصارف سازمان‌ها با جزئیات ارائه نشده است که این موضوع ایراد دارد. همچنین لایحه سازمان‌ها قبل از کلیات اصلاح بودجه باید به شورا ارائه و رای‌گیری شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار