رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
  • سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸
  • کد خبر : 12711
  • چاپ خبر : آخرین وضعیت پرونده شهردار زندانی گرگان

رییس کل دادگستری گلستان در نشست خبری آخرین وضعیت پرونده ۲ عضو شورای شهر و شهردار زندانی گرگان را تشریح کرد.

آسیابی اضافه کرد: پرونده عضو دیگر شورای اسلامی شهر گرگان با توجه به نوع اتهام وارده، در شعبه یک دادگاه کیفری در حال رسیدگی است که پس از سپری شدن مراحل دادرسی، دادگاهی و تجدیدنظر و حکم قطعی اطلاع‌رسانی کامل انجام خواهد شد.

رییس کل دادگستری گلستان یادآور شد: پرونده فساد مربوط به شهردار و تعدادی از کارکنان قطعی شده و شهردار با توجه به در حال اجرا بودن حکم صادره، اکنون در بازداشت است.

آسیابی در ادامه به بسته بودن تردد خودرویی در پارک جنگلی النگدره گرگان اشاره کرد و گفت: دستگاه قضایی در بازگشایی مجدد مسیر ورودی این پارک نقش و دخالتی نداشت و یک تصمیم از سوی دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر بود.

وی بیان کرد: با توجه به مخالف‌ها و نظرهای ایجاد شده در خصوص ورود یا جلوگیری از ورود خودرو به النگدره، این مساله را وارد دستور جلسات شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری استان کردیم و براساس مصوبات آخرین جلسه برگزار شده این شورا، قرار شد تا این موضوع مورد بررسی و کارشناسی قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر نتایج بررسی‌ها نشان دهد که تردد خودرویی باعث تخریب جنگل و آسیب به محیط زیست و منابع طبیعی می‌شود، طبق قانون برخورد و از ورود خودروها جلوگیری خواهیم کرد.

رییس کل دادگستری گلستان گفت: تصمیم نهایی در این خصوص در آخرین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در ۱۵ اسفند ماه سال جاری اتخاذ خواهد شد.

تخلف انتخاباتی خاصی نداشتیم

آسیابی با اشاره به تشکیل جلسات ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی گفت: به دنبال پیشگیری هستیم و اگر چنانچه تخلفی مشاهده یا گزارش شود، پس از راستی‌آزمایی و بررسی، براساس دستورالعمل ستاد مرکزی، هشدارهای لازم را خواهیم داد.

رییس کل دادگستری گلستان تاکید کرد: رویکرد ما در شورای پیشگیری، پیشگیرانه است.

وی در خصوص تله‌کابین گرگان گفت: معتقدیم باید ملاحظات زیست محیطی پروژه رعایت شود و اگر مجوز قانونی صادر شود، از آن حمایت خواهیم کرد.

رییس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: از سردرگم بودن و تاخیر در پاسخ دادن به سرمایه‌گذار گله‌مند هستیم که چرا هنوز بعد از ۱۸ سال، این چنین پروژه‌ای باید در حال بررسی باشد.

آسیابی در خصوص طولانی شدن برخی پرونده‌های قضایی در استان گفت: برخی موارد همچون موج‌های آبی گنبدکاووس، تعداد شکات زیاد است یا گزارش ضابطین و بازپرس‌ها همچنان ادامه دارد و ممکن است روند اطاله دادرسی را طولانی کند.

رییس کل دادگستری گلستان در خصوص اجرای طرح گردشگری در روستای زیارت گرگان گفت: تمام اقدامات این روستا برای حفظ منابع خدادادی است که ظرفیت گردشگری بالایی در زیارت نهفته است.

آسیابی بیان کرد: آنچه تاکنون در این روستا انجام شده، به واقع در حد صفر است و چیزی برای گردشگری در این مکان نداریم.

وی خاطرنشان کرد: با حمایت دستگاه قضا مشکلات قدیمی روستا همچون گازرسانی مرتفع شد و بازدیدها و دیدارهای مختلفی با شورا و اهالی روستا داشتیم و به زودی اقدامات خوب گردشگری در این مکان انجام خواهد شد.

وی در خصوص ترک فعل مدیران گفت: رسیدگی به تخلف تَرک فعل مدیران باید در حین خدمت باشد، تا احکام صادره قدرت بازدارندگی برای سایر افراد را داشته باشد.

وی یادآور شد: براساس آمارهای موجود، ۶۰ مورد پرونده ترک فعل مدیران در دادگستری داریم، اما ترک فعل‌های گذشته بیشتر بود و وضعیت کارها و اقدامات ما نشان دهنده ترک فعل مدیران گذشته همچون پروژه پتروشیمی گلستان است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار