رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
  • سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹
  • کد خبر : 12691
  • چاپ خبر : فرصت سه ماهه استاندار کرمانشاه برای بهبود وضعیت شورای شهر

آشفته شورای شهر کرمانشاه و خروجی‌های عجیب و غریب از این شورا گفت: با وساطت معاون رئیس جمهور فرصت سه ماهه‌ای برای بهبود وضعیت شورای شهر کرمانشاه تعیین شده است.

به گزارش شورانیوز، استاندار کرمانشاه در نشست با اعضای شورای شهر که در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه بنابر گزارشات رسیده از شورای شهر به این نتیجه رسیدیم که وضعیت کرمانشاه به گونه‌ای شده که قابل تداوم نیست، گفت: تشکیل نشدن به موقع جلسات و غیبت‌های مداوم یکی از این موضوعات است که گفت‌وگو درباره آن فایده‌ای ندارد.

محمدطیب صحرایی افزود: عضوی از اعضای شورای شهر کرمانشاه ۲۰ جلسه غیبت داشته است؛ غیبت‌های اعضای شورای شهر کرمانشاه در کشور در حال رکوردزنی است.

به کارگیری ۵۳ نفر از نزدیکان شورای شهر در شهرداری 

استاندار کرمانشاه گفت: در شهر کرمانشاه مشکل بیکاری وجود دارد و مردم از ما توقع اشتغالزایی دارند و در این شرایط چرا ده‌ها نفر از اقوام اعضای شورای شهر مشغول به کار هستند.

وی افزود: چرا حدود ۵۳ نفر از نزدیکان اعضای شورای شهر باید در مراکز مختلف شهرداری مشغول به کار باشند؟ این تقصیر به عهده شهردار یا اعضای شورای شهر است؟

صحرایی با بیان اینکه استفاده شخصی از امکانات توسط اعضای شورای شهر از دیگر گزارشات رسیده است، گفت: حد و حدود استفاده از امکانات دولتی مشخص شده و زمانی که عضو شورا از امکانات شورا استفاده شخصی دارد چطور می‌تواند از مردم بخواهد این کار را نکنند.

وی با اشاره به مشکلات کمیسیون ماده ۱۰۰ افزود: چنانچه کمیسیون ماده ۱۰۰ برای همه اجرا شود از مردم خواسته می‌شود همراهی کنند، اما چرا فهرستی از تسهیل‌گری ماده ۱۰۰ به وسیله اعضای شورا فهرست می‌شود؟ ماده ۱۰۰ اگر بد است باید برای همه حذف شود.

ساخت و سازهای غیرمجاز در برخی مناطق

صحرایی با اشاره به تغییر کاربری‌ها در یک منطقه گفت: در یک منطقه چند صد سازه با تخلف در حال ساخت است و این در حالی است که نمای شهر کرمانشاه برازنده این شهر نیست و شهر همچون گیاه خودرو رشد کرده؛ زیرا این شهر از طریق ماده ۱۰۰ ارتزاق می‌کند.

استاندار کرمانشاه افزود: معاون ریاست جمهوری وساطت کرد که سه ماه به شورای شهر فرصت داده شود و همکاری و همراهی داشته باشیم؛ در مرحله اول باید از خود شروع کنیم و برای گرفتن امتیاز و مزیت برای کرمانشاه رقابت کنیم.

وی سفارش برای به کارگیری نزدیکان و خروج از وظایف قانونی را فقط جزئی از فهرست گزارشات دستگاه‌های نظارتی از عملکرد شورای شهر کرمانشاه دانست و بیان کرد: چنانچه پس از این فرصت سه ماهه شرایط تغییر نکند بسیار روشن‌تر و مفصل‌تر مجموعه این پرونده‌ها را تحویل افکار عمومی خواهیم داد و هرکس مختار است به هر کدام از این افراد رأی دهد یا ندهد.

صحرایی با اشاره به اینکه شان شورا نه با صحبت بلکه با عمل بالا می‌رود، گفت: لوایح در شورای شهر نباید روی زمین بماند؛ کرمانشاه میدان میوه و تره بار و بازارچه عرضه مستقیم ندارد، در حالی که تخفیف قیمت در آن بسیار به مردم کمک می‌کند و این مصوبه شورای شهر را نیاز دارد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به وضعیت نامناسب جولان سگ‌های ولگرد در سطح شهر کرمانشاه عنوان کرد: با بازدید و صحبت با شهروندان محله ملاحسینی وعده داده شد تا ۱۹ بهمن؛ یعنی عید مبعث، سگ‌های ولگرد در این محله جمع‌آوری شود و شورای شهر کار را از اینجا شروع کنند.

صحرایی افزود: جمع‌آوری ضایعات فروشی‌ها و ساماندهی نخاله‌ها و زباله‌ها از دیگر مطالبات شهروندان حاشیه‌نشین است که باید رفع شود.

اعضای شورا به جلسه قطار شهری نیامدند

صحرایی گفت: همه ما مسئولان به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با رأی مردم کار را تحویل گرفته‌ایم و چنانچه روزی رأی و نظر مردم در نظام اسلامی تضعیف شود آن نظام دیگر اسلامی نیست.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه رأی مردم رکن بی‌بدیل نظام اسلامی است و این موضوع جای بحث ندارد، عنوان کرد: در روزهای آینده صحنه زیبای دیگری از همراهی مردم در انتخابات را خواهیم دید و لذا مردم وظیفه خود را به خوبی انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مردم جزو لاینفک نظام اسلامی هستند، گفت: شورای شهر مصرح قانون اساسی است و حتماً می‌تواند برای شهر مایه خیر باشد.

صحرایی افزود: بنده بنای بر گفت‌وگو داشته‌ام و خواهم داشت و یک اشاره برای درک این موضوع کافی است و به طور نمونه برای صحبت درباره موضوع مهمی همچون قطار شهری از اعضای شورای دعوت کردیم اما تعداد کمی حاضر شدند و به توافقات نیز عمل نشد.

وی بیان کرد: براساس توافق امضا شده قبل از مسئولیت بنده باید مبلغی به قرارگاه خاتم برای پروژه قطار شهری پرداخت می‌شد، اما مصوبه عملی نشد و در حال جمع‌آوری کارگاه بودند که با درخواست ما به کار خود ادامه دادند.

استاندار کرمانشاه گفت: برگزاری جلسه و گفت‌وگو مناسب است اما باید جلسات گذشته نتیجه‌بخش بوده باشد و صحبت کردن بدون عمل فایده‌ای ندارد و این خواسته مردم نیست.

وی افزود: وقتی کسی در این عرصه گام برمی‌دارد باید بپذیرد در جمعی که قرار دارد ممکن است مخالفانی داشته باشد و چنانچه فکر کنیم که می‌توانیم در جمع ۱۱ نفره حرف همه را بشنویم در رقابت شرکت کنیم در غیر این صورت نباید در انتخابات شرکت کرد.

صحرایی گفت: اعضای شورای شهر فارغ از قبول داشتن یا نداشتن افراد، در مقابل مدیریت شهر مسئول هستند؛ موافق و مخالف جزو مردم سالاری است اما باید مشکلی رفع شود.

وی تاکید کرد: همه ما در فردای این شهر و استان با هم قضاوت می‌شویم و باید با هم کنار بیاییم؛ اعضای شورای شهر پذیرفته‌اند که در قالب این شورا مسائل شهر کرمانشاه را رفع کنند و به هر دلیلی توانایی آن وجود ندارد باید خداحافظی کرد.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: گفته می‌شود ما میراث‌دار تراکم کار زیاد و درآمد ناپایدار در شهر کرمانشاه هستیم، اما شرایط کنونی که در دست ما قرار دارد و نتیجه تراکم کار زیاد باید تلاش بیشتر نه دعوا و غیبت بیشتر باشد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار