رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
  • یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
  • کد خبر : 12622
  • چاپ خبر : دانشجو باید جریان ساز و پیشگام باشد
رئیس شورای عالی استانها

دانشجو باید جریان ساز و پیشگام باشد

پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها در پیامی به مناسبت روز دانشجو، تأکید کرد: دانشجو باید با تحلیل درست از وقایع، نسبت به تمام رویدادهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جریان ساز و پیشگام باشد.

به گزارش شورانیوز،پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها پیامی در گرامیداشت روز خبرنگار صادر کرد ، متن این پیام بدین شرح است:

 

بسمه تعالی

 

مقام معظم رهبری: « سیاست زدگی و سیاست بازی به هیچ وجه مورد تأیید نیست اما سیاست‌گری و برخوردار شدن از قدرت فهم و تحلیل سیاسی، نیاز مبرم دانشجویان و دانشگاه‌ها است.»

 

۱۶ آذر ۱۳۳۲ و تنها چهار ماه پس از کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد آن سال، دانشجویان در اعتراض به سفر نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا به خاک و خون کشیده شدند و ریشه‌های جنبش دانشجویی را با خون خود عمق دادند.

 

کمتر کسی است که به اهمیت نقش نسل جوان و دانشجو برای تحقق آرمان‌ها و آرزو‌ها باور نداشته باشد، رشد پرشتاب کشور و همچنین توانمندی‌های متنوع و گسترده ایران، امروز در بستر دانشگاه‌ها و کار علمی استاد و دانشجو رقم خورده است و این حرکت پیشروانه و امیدآفرین، روز به روز بر شتاب آن افزوده خواهد شد و حرکتی توقف ناپذیر است.

 

استکبارستیزی با جنبش دانشجویی گره خورده است و ۱۶ آذر ماهیتی ضد آمریکایی دارد، دانشجویان و فرزندان عزیز ما با هر فکر و اندیشه و سلیقه سیاسی قطعاً متوجه هستند که خط دشمن کجاست و چگونه می‌خواهد تا محیط دانشگاه را از آرمان و اهداف خود دور کند و می‌دانند که دشمن دلسوز مردم و دانشگاه نیست.

 

نکته دیگر آنکه، بدون شک دانشجو باید سیاسی، آگاه و روشن‌بین باشد تا در کوران حوادث سره را از ناسره تشخیص دهد اما سیاست‌زدگی و نه سیاست ورزی از آفت‌های مهم جنبش دانشجویی است.

 

دانشجوی امروز باید با حضور در صحنه و میدان‌داری، آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب را محافظت و حفظ کند. دانشجو باید با تحلیل درست از وقایع، نسبت به تمام رویدادهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جریان ساز و پیشگام باشد و با اتکا به بیانیه گام دوم انقلاب مطالبه گری خود را به نمایش بگذارد.

 

اینجانب با گرامیداشت یاد و نام شهدای ۱۶ آذر ۱۳۳۲، شهیدان مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی و تمام شهدای دانشجو، این روز مبارک را به تمام دانشجویان آینده‌آفرین ایران اسلامی تبریک می‌گویم و موفقیت این عزیزان را در مسیر تعالی و پیشرفت کشور از خداوند متعال خواستارم.

 

پرویز سروری؛ رئیس شورای عالی استان‌ها

 

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار