رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
  • سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴
  • کد خبر : 12672
  • چاپ خبر : سال‌های سال است موانعی در احیای بافت تاریخی و فرسوده وجود دارد

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به حمایت از شهروندان برای مشارکت آنان در احیای بافت تاریخی و فرسوده گفت: بسته‌های تشویقی در نظر گرفتیم، آنچه در محدوده عمل ما بود را سعی کردیم محقق کنیم، اما شاید بخشی از مشکلات در بروکراسی اداری مانده باشد.

به گزارش شورانیوز، رسول میرباقری در خصوص اولویت‌های کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: از ابتدای حضور در شورای اسلامی شهر اعلام کردیم که در کنار برنامه‌های کمیسیون، چند اولویت تعیین کنیم و آن‌ها را به صورت مستمر پیگیری کنیم.

وی افزود: از نخستین جلسه کمیسیون، از حضور افراد با تجربه شهر استفاده کردیم و با کمک آن‌ها مواردی مانند بافت تاریخی شهر، بافت فرسوده و بازآفرینی آن، مشوق‌های لازم برای احیای این بافت، نظارت بهینه بر پروژه‌های عمرانی شهر، ابرپروژه‌ها، طرح چشمه‌های نورانی و کمک به مجموعه‌های فرهنگی را به عنوان اولویت‌های کمیسیون درنظر گرفتیم.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کارگروه‌های بافت تاریخی، شهرسازی و معماری، نظارت بر پروژه‌های عمرانی هر هفته با حضور کارشناسان برگزار می‌شود تا موضوعات اولویت‌دار به صورت مستمر پیگیری شود.

وی با بیان اینکه دولت، مجلس و شورا همسو هستند و لازم است برای حل مشکلات شهر دست به دست هم بدهند ادامه داد: از ابتدای ورود به شورا توقع داشتم تا تعامل صورت گیرد و موانعی که بر سر راه ساخت شهر وجود دارد برطرف شود.

میرباقری خاطرنشان کرد: سال‌های سال است که موانعی در احیای بافت تاریخی و فرسوده سر راه شهروندان وجود دارد که لازم است در این زمینه اقدام جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به حمایت از شهروندان برای مشارکت آنان در احیای بافت تاریخی و فرسوده گفت: بسته‌های تشویقی در نظر گرفتیم، آنچه در محدوده عمل ما بود را سعی کردیم محقق کنیم، اما شاید بخشی از مشکلات در بروکراسی اداری مانده باشد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: شهروندان در بافت فرسوده مشکلات فراوانی دارند، البته در احیای بافت تاریخی در سال‌های اخیر مردم جدی‌تر به میدان آمده‌اند اما حضور سرمایه‌گذاران در این امر می‌تواند راه حل مشکلات باشد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار