رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May
  • یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
  • کد خبر : 1688
  • چاپ خبر : بهره برداری از سالن ورزشی اختصاصی جانبازان و معلولین در آذرماه/ عملکرد مثبت اصفهانی ها در پارالمپیک ریو

سالن ورزشی اختصاصی جانبازان و معلولین با حمایت‌ های ویژه شهرداری اصفهان، شخص شهردار و شورای اسلامی شهر اصفهان رو به اتمام است و مرحله تجهیز این سالن باقی‌ مانده است.

به گزارش شورانیوز به نقل از دانا ، دبیر هیئت ورزش‌ های جانبازان و معلولین استان اصفهان پیرامون برنامه های برگزار شده این هیئت در هفته دفاع مقدس گفت: طبق برنامه ریزی که انجام شد در هفته دفاع مقدس رالی خانوادگی بزرگ جانبازان و ایثارگران استان اصفهان با مشارکت اداره کل امور جانبازان و ایثارگران و کمیته فرهنگ ترافیک شهرداری اصفهان به مرحله اجرا درآمد که این دور از مسابقات شاهد استقبال بسیار خوبی بود.

محمدصادق پسندیده ادامه داد: پانصد شرکت کننده در قالب ۱۲۰ خودروی ورزشی در این مسابقه شرکت کردند که در کنار دو اعزام به مسابقات قهرمانی کشور در دو رشته باستانی و شنا، جزء اصلی ترین و بزرگ ترین برنامه هایی بود که اجرا شد.

بهره برداری از پایگاه تخصصی معلولین شهر اصفهان

این مسئول ورزشی استان خبری هم از سالن چند منظوره جانبازان و معلولین اصفهان داد و افزود: سالن ورزشی اختصاصی جانبازان و معلولین با حمایت‌ های ویژه شهرداری اصفهان، شخص شهردار و شورای اسلامی شهر اصفهان رو به اتمام است و مرحله تجهیز این سالن باقی‌ مانده است.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از کار به خاطر مسائل بودجه ای عقب است و امیدواریم در آذر ماه به مناسبت هفته معلولین این هدیه به سرانه ورزش شهر اضافه می شود.

پسندیده در بیان جزئیات این طرح عمرانی ورزشی ادامه داد: فاز اول مرحله ساختمانی و عمرانی که شامل سالن چند منظوره، که تمام نقاط دسترسی آن مناسب ورزش معلولین و کاربر ویلچری، سالن بدنسازی، سالن تخصصی تیراندازی، تجهیزات سخت‌ افزاری و مجموعه اداری است، به پایان رسیده و در حال تجهیز سالن‌ های تخصصی و اتاق کنفرانس است.

دبیر هیئت ورزش‌ های جانبازان و معلولین در تشریح سایر اقدامات انجام شده در حوزه ساخت و تحهیز اماکن ورزشی تصریح کرد: تجهیزات تخصصی سالن تیراندازی یکی از به ‌روزترین تجهیزات تیراندازی است و همه به‌ صورت کامپیوتری هستند که آماده نصب است.

وی در همین رابطه ادامه داد: قرار است فاز اول سالن تخصصی جانبازان و معلولین اصفهان به‌ مناسبت روز جهانی معلولان در آذرماه بهره‌ برداری و به‌ عنوان هدیه این روز به ورزشکاران جانبازان و معلولین استان اصفهان تحویل داده شود تا به‌ عنوان یک پایگاه تخصصی معلولین شهر اصفهان از آن استفاده کنند.

عملکرد ورزشکاران اصفهانی حاضر در مسابقات پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو

محمدصادق پسندیده گریزی هم به عملکرد ورزشکاران در مسابقات پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو زد و بیان داشت: عملکرد این ورزشکاران را از ۲ منظر نگاه می‌کنیم؛ یکی بحث حضور ورزشکاران به لحاظ کمی و دیگری بحث نتیجه‌ گیری آن‌ ها که تابع شرایط مختلفی است.

وی در تشریح این بحث گفت: با وجود اینکه در ۲ دوره مسابقات پارالمپیک گذشته، اصفهان نماینده‌ ای در مسابقات پارالمپیک نداشت، از لحاظ کمی ورزشکاران عملکرد مثبتی داشتند و همچنین به واسطه برنامه‌ ریزی‌ های صورت گرفته، فعالیت‌ های انجام شده و پشتکار ورزشکاران، امسال در رشته تیمی ۲ نماینده و در رشته انفرادی نیز ۲ نماینده از اصفهان در این دوره از رقابت‌ ها حضور داشتند و می‌ توان این موضوع را یک نقطه مثبت نامید.

این مسئول ورزشی افزود: باید واقع ‌بین بود و ببینیم چه سرمایه ‌هایی استفاده کردیم و چه امکاناتی را در اختیار گرفتیم و در مقابل آن چه نتیجه ‌ای را به دست آوردیم. مثلاً در رشته تیمی زینب ملکی که اولین حضور بانوان جمهوری اسلامی در پارالمپیک در این دوره از مسابقات تجربه می شد عملکرد بسیار شایسته ای داشتند بواسطه اینکه بهترین ها در میدان پارالمپیک حضور دارند.

دبیر هیئت ورزش‌ های جانبازان و معلولین استان اصفهان به بیان عملکرد تیم های ورزشی پرداخت و خاطرنشان کرد: تیم والیبال نشسته بانوان در مسابقات پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو واقعاً عملکرد خوبی داشت و امیدوار بودیم که در بازی مقابل امریکا و چین نتیجه بهتری را از لحاظ امتیازی کسب کند.

وی در همین رابطه ادامه داد: در ۲ رشته تیمی والیبال نشسته بانوان و بسکتبال با ویلچر آقایان، زینب ملکی و ایمان بک ‌زاده نمایندگان اصفهان بودند. تیم والیبال نشسته بانوان اولین حضورش در مسابقات پارالمپیک بود و این تیم در مسابقات بین قاره‌ای که در چین برگزار شد، موفق به کسب مقام پنجم شد و رنکینگ خود را از رتبه دوازدهم به رتبه پنجم رساند. عملکرد تیم ملی والیبال نشسته بانوان جانباز و معلول هم به لحاظ حضور در مسابقات پارالمپیک و هم از نظر نتیجه‌ گیری، مثبت بود.

بسکتبال موضوع سخنان بعدی این دبیر هیئت بود که در این رابطه گفت: رشته بسکتبال با ویلچر که نیاز به یک آسیب شناسی جدی دارد. تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران پس از گذراندن محرومیت از ۲ دوره مسابقات پارالمپیک ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۲ لندن با بازیکنان جوان و باتجربه مجدداً وارد میدان پارالمپیک شد. قطعاً وقتی ورزشکاری از میدان بزرگی مثل پارالمپیک و بواسطه آن از مسابقات جهانی و برون مرزی محروم باشد سطح توانمندی و امکانات و برآوردش از حریفان آن طوری نیست که در میدان مسابقه به مرحله اجرا در می آورد.

تیم بسکتبال ایران، هم بد شانس و هم بد قرعه

پسندیده در ادامه صحبت های خود پیرامون بسکتبالیست ها خاطرنشان کرد: پیش بینی کارشناسان رشته بسکتبال با ویلچر صعود در جمع هشت تیم بود. با بدشانسی تیم ملی و قرعه بد، علیرغم اینکه می‌توانست صعود کند، اما موفق نشد و ۲ تیمی که مقابل ایران قرار داشت یکی اول و دیگری سوم این رقابت‌ ها شد. قرعه بد باعث شد در جمع ۶ تیم حضور پیدا نکند اما روی سکو رفتن دور از انتظار و رؤیایی برای تیم بسکتبال با ویلچر بود.

وی در ادامه صحبت های خود با خبرنگار میدان نیوز تصریح کرد: در رشته های انفرادی هم اگر بخواهیم بررسی کنیم آقای مختاری و نوری هر دو از آماده ترین ها بودند و هر دو روی مدال پارالمپیک حساب می شد. برای مثال علیرضا مختاری دوومیدانی‌ کار اصفهانی در رشته پرتاب وزنه قبل از مسابقات و با شنیدن خبر فوت مادرش دچار مشکل روحی- روانی شد که این موضوع در عملکرد وی تأثیر زیادی گذاشت.

محمدصادق پسندیده همچنین گفت: هادی نوری با توجه به اینکه با ورزشکارانی که در مسابقات پارالمپیک با آن‌ ها رقابت کرده بود، همان نفراتی بودند که در میادین قبلی با آن‌ ها مسابقه داده بود، و موفق به کسب امتیاز بالایی نیز شده بود از نظر امتیازی عملکرد مثبتی داشت. به هر صورت میدان مسابقه است و شرایط غیر قابل پیش‌ بینی است. نوری به لحاظ امتیازاتی که هم در اصفهان و هم در اردوهای تیم ملی و هم در مسابقات مختلف کسب کرده بود عملکرد مثبتی در پارالمپیک داشت.

در مجموع صحبت های دبیر هیئت ورزش های جانبازان و معلولین اینطور پیدا بود که عملکرد ورزشکاران اصفهانی و هیئت ورزشی به لحاظ حضور ورزشکاران در این رقابت‌ ها مثبت بود و نتیجه‌ گیری از نتایج به ‎‌دست آمده از عهده هیئت و فدراسیون خارج است. اما به ‌هر حال باید برای رسیدن به حد مطلوب، برنامه ‌ریزی درستی صورت گیرد.

برنامه های هیئت ورزش های جانبازان و معلولین اصفهان در شش ماهه دوم سال

پسندیده در بیان برنامه های آتی این ورزش در اصفهان گفت: طبق برنامه ریزی که انجام گرفته از ۲۴ تا ۳۱ مهر ماه هفته پارالمپیک نامگذاری شده است و برنامه های ویژه این هفته طبق سال های گذشته انجام می شود.

وی افزود: همچنین در ۱۳ آذر ماه به مناسبت روز معلولان جشن برگزار می کنیم که امیدواریم با افتتاح سالن چند منظوره ورزشی مصادف شود و از طرفی حضور در مسابقات قهرمانی کشور براساس برنامه ریزی فدراسیون ورزش های جانباز و معلولین را شاهد خواهیم بود.

دبیر هیئت ورزش‌ های جانبازان و معلولین اصفهان شرکت در مسابقات لیگ باشگاهی به منظور پشتوانه سازی تیم های ملی و همچنین شرکت در اردوهای تیم ملی را از مهمترین برنامه های در پیش رو در سال جاری دانست.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار