رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۹ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 17 May
  • جمعه ۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
  • کد خبر : 936
  • چاپ خبر : باجی! باجی! باجین اولسون، شهر چوخ، وقت یوخ!
در مناقب خواهرخواندگی‌های ما

باجی! باجی! باجین اولسون، شهر چوخ، وقت یوخ!

عله… القصه شنیدیم که یکی از اعضای محترم و شاید محترمه پیشنهاد تشکیل «دبیرخانه خواهر خواندگی» داده است تا بلکه بانک اطلاعاتی بین خواهران تبریز تشکیل شود و اصولاً ببینیم کی به کی هست و کجا باید برویم و کجا باید کنار دریا عکس بگیریم و امثالهم و البته نمی دانیم این پیشنهاد جدی گرفته […]

عله… القصه شنیدیم که یکی از اعضای محترم و شاید محترمه پیشنهاد تشکیل «دبیرخانه خواهر خواندگی» داده است تا بلکه بانک اطلاعاتی بین خواهران تبریز تشکیل شود و اصولاً ببینیم کی به کی هست و کجا باید برویم و کجا باید کنار دریا عکس بگیریم و امثالهم و البته نمی دانیم این پیشنهاد جدی گرفته شده یا نشده و اصلاً شهردار محترم مجهز به متد مدیریت هوش استراتژیک به این پیشنهادات تومنی صنار به عنوان پیشنهاد یا پسنهاد اهمیت می‌دهد و یا نه و خلاصه ما  روی این پیشنهاد خیلی فکر کردیم و به نتایج زیر رسیدیم:
۱. بنده سراپا تقصیر با نفس تشکیل دبیرخانه و بانک اطلاعاتی موافقم، چون اولاً بر همگان مبرهن است که ما همیشه یا از آن طرف دیوار می‌افتیم یا از این طرف دیوار. حالا یک دفعه دیدید از آن طرف دیوار افتادیم و در شوراها و شهرداری‌های بعدی فِرت و فِرت تعدد خواهران ما از حد و مرز گذشت، مسئولین بعدی هم که الزاماً مثل مسئولین فعلی مجهز به هوش استراتژیک نیستند که خیلی چیزها یادشان باشد، یک دفعه بدون این که یادشان باشد کلی رایزنی فرنگی (یک جور رایزنی فرهنگیه) با کلی خدم و حشم و سفر مأموریتی و این حرف‌ها با یکی از بلاد دنیا نموده و بعد فهمیدند که ای داد بیداد، این شهری که ما در آب نمک خوابانده بودیم برای خواهر خوانده شدن، قبل‌ترها خواهر ما بوده، ولی چون روزگار بین اقربا دوری انداخته، یادمان نبود که مثلاً در اوخلاماتور هم خواهر داریم، در اینجاست که بودن بانک اطلاعاتی به درد می خورد. خواهر بمیره به غربتت خواهر جان!
۲. حسن دوم تشکیل دبیرخانه خواهرخواندگی، ایجاد اشتغال است آن هم از نوع اشتغال پایدار. (دوستان عنایت دارید که هوش استراتژیک شهردار حتی تا شورای شهر هم رسیده و این بزرگواران هم دارند کم‌کم مجهز به هوش استراتژیک می شوند) بعله… داشتم عرض می کردم، همانطور که در بند یک عرض کردم، تشکیل دبیرخانه دائمی باعث افزایش خواهران ما خواهد شد و دو سه ماه بعد ما مجبور خواهیم شد که یک سازمان تأسیس کنیم به اسم «سازمان خواهرخواندگی‌ها»
بالطبع بر هر عقل سلیم با نیم مثقال هوش استراتژیک مبرهن است که هر سازمانی هیئت مدیره و مدیر عامل و معاون و کارمند نیاز دارد و در اینجاست که خیلی از سفارش شده‌ها از بیکاری نجات پیدا خواهند کرد و کارآفرینی تبریز رشد خیلی مشهودی خواهد داشت. علاوه بر این حتی یک کمیسیون ویژه خواهرخواندگی هم در بین کمیسیون های پر از خاصیت و پر از انرژی شورا اضافه خواهد شد. پیشنهاد می کنیم آقای استوتچی رییس این کمیسیون باشد. ایشان با نامه‌نگاری‌هایشان دمار خواهران ما را در خواهند آورند.
۳. مهم‌ترین فایده دبیرخانه خواهرخواندگی این است که می تواند قانون یا تبصره یا لایحه‌ای به تصویب برساند و اعضای شورا و بلدیه و شرکا را در مصونیت قضایی قرار دهد. آخر ما شنیدیم که اتباع یک کشور در کشور دیگر یک همچین مصونیتی دارند. یا حداقل بانک اطلاعاتی به خواهران و ما اطلاعات می‌دهد که در کدام کشور با شلوارک عکس بیاندازیم و در کدام کشور دست به سینه بایستیم و عکس بیاندازیم…
۴. از مزیت های خواهر خواندگی یکی هم این است که خواهران در زمان عقد خواهرخواندگی، گوشه کوچه‌ای خلوت بنشینند و سبزی‌های محلی شهرها و خواهرهای مختلف را پاک کنند و کلی حرف قابل گفتن یا نگفتن را بگویند و بخندند…
۵. راستش هفت ـ هشت شماره هم می خواستم بنویسم که سردبیر گفت بیش از ششصد کلمه جا نیست.  باجی! باجی! باجین اولسون …. شهر چوخ، وقت یوخ!

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار