رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
  • یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵
  • کد خبر : 12628
  • چاپ خبر : تهیه طرح جامع عبور و مرور عابرین پیاده

خانم ایران آهور یاداشتی در خصوص تهیه طرح جامع عبور و مرور عابرین پیاده به تحرریه شورا نیوز ارسال نموده است که متن کامل این یادشت به شرح ذیل می باشد:

به گزارش شورانیوز، خانم ایران آهور یاداشتی در خصوص تهیه طرح جامع عبور و مرور عابرین پیاده به تحرریه شورا نیوز ارسال نموده است که متن کامل این یادشت به شرح ذیل می باشد:

تهیه طرح جامع عبور و مرور عابرین پیاده

در شورای چهارم در بخش طرح های مطالعاتی بودجه ی شهرداری تاکید نمودم بر « تهیه طرح جامع عبور و مرور عابرین پیاده » و تا زمانی که در شورای چهارم حضور داشتم این طرح به عنوان یکی از طرح های مطالعاتی شهرداری در بودجه ی سالانه می آمد ولی متاسفانه به دلیل عدم حمایت، شهرداری توجهی به تهیه این طرح نکرد و با اتمام شورای چهارم این طرح از طرف شهرداری به فراموشی سپرده و از بودجه ی سالانه نیز حذف گردید. این مطالب را برای این اینجا مطرح نمودم که در چند ماه اخیر و به ویژه روزهای اخیر بحث ترافیک در اکثر رسانه ها و از طرف مسئولین و مردم مطرح می شود و همه به فکر این هستند که مسئولین بیایند و معضل ترافیک را در شهرها حل کنند. مطالعات مختلف نشان داده است که یکی از عوامل مهم ایجاد ترافیک در شهرها عابرین پیاده و حرکت و عبور و مرور آن ها می باشد که با وجود برخی قوانین راهنمایی و رانندگی و قوانین شهرداری و طرح های جامع حمل و نقل و ترافیکی موجود، ولی متاسفانه تا کنون معضلات ترافیکی شهرها حل نشده که هیچ، روز به روز نیز بر آن ها افزوده می شود. این نشان می دهد که برخی قوانین موجود ناقص و به روز نبوده و در صورت درست و کامل بودن نیز به طور کامل و دقیق اجرا نمی شوند. با حرکت در شهر و دقت در رسانه ها به نظر می رسد که به نقش عابرین پیاده نسبت به وسایل نقلیه در قوانین و طرح های مرتبط و موجود نیز کمتر توجه شده است و باید قانونی در این مورد تصویب شود تا همه ملزم به رعایت آن باشند. این قانون می تواند با عنوان “تهیه طرح جامع عبور و مرور عابرین پیاده در شهرها” در کل کشور تهیه و اجرا شود. در تهیه این طرح باید تمامی جوانب و زیرساخت های لازم و ضروری در نظر گرفته شده و طرحی ارائه شود که تمامی عوامل، عناصر و سیستم های مرتبط با عابرین پیاده در شهر را شامل باشد. ولی در ارتباط با وضع موجود شهر؛ می توانیم با انجام طرح های مناسب و اصلاح هندسی اصولی و صحیح، استاندارد سازی در حد ممکن و اجرای صحیح قوانین موجود در رابطه با ترافیک و حمل ونقل وسایل نقلیه و عبور و مرور عابرین پیاده، البته با همکاری و همراهی رانندگان وسایل نقلیه، عابرین پیاده و ارگان ها و نهادهای مختلف شهر مانند راهنمایی و رانندگی و شهرداری، ترافیکی روان را در نقاط مختلف شهر شاهد باشیم که فقط کمی از خود گذشتگی و تلاش همگانی و فردی می خواهد.

دکتر ایران آهور عضو دوره چهارم شورای اسلامی شهر تبریز

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار