رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۴ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 12 May
  • شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
  • کد خبر : 1208
  • چاپ خبر : قطار خوش‌خبری برای اهالی لب خط
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران:

قطار خوش‌خبری برای اهالی لب خط

احمد دنیامالی، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در جلسه شورای شهر تهران از توافق با شرکت راه‌آهن بر سر زمین‌های حریم خطوط ریلی در مناطق ۱۷و ۱۸خبر داد.

به گزارش شورانیوز به نقل ازهمشهری ، احمد دنیا مالی بیان کرد: در کارگروه تخصصی تشکیل شده به این منظور موارد مختلف برای ساماندهی اطراف خطوط ریلی را بررسی کردیم، با توجه به عدم‌توانایی شهرداری در پرداخت نقدی برای تملک این زمین‌ها توافق شده است که این کار از طریق تهاتر انجام شود و هم‌اکنون در جلسات دنبال نهایی‌کردن این توافق هستیم. دنیامالی تأکید کرد که با وجود این، براساس توافقات پیشین موضوع تملک نافی مرتب کردن و نظافت محیطی این زمین‌ها توسط شهرداری‌های مناطق نیست.

البته بخشی از خطوط ریلی در جنوب تهران با وجود وعده‌های دولت پیشین همچنان روی زمین مانده است؛ به همین دلیل بخشی از ساکنان محله خلیج‌فارس شمالی از سر و صدا،الودگی هوا و لرزش‌های ناشی از عبور قطارها رنج می‌برند. رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران دیروز در گفت‌وگو با همشهری به این مسئله هم اشاره کرد و گفت که نباید مشکلات این محدوده (حدفاصل رودخانه کن تا ایستگاه نیک‌پسندی در تقاطع بزرگراه فتح- آزادگان) که خطوط ریلی روی زمین مانده به‌دست فراموشی سپرده شود.

پرویز سروری اضافه کرد که ساماندهی اطراف خطوط این بخش نیز باید همزمان در دستور کار قرار گیرد. وی در جلسه شورا هم با اشاره به اینکه معضل راه‌آهن تهران همچنان به‌صورت یک موضوع لاینحل باقی‌مانده است، تصریح کرد: تداوم این مشکل نشان می‌دهد نهادی نیست که مشکلات این بخش را قیچی و تمام کند؛ از همین رو می‌گویم که باید درباره این موضوع پیگیری جدی صورت گیرد. سروری تأکید کرد که به‌خاطر مشکلات‌ ایمنی در تردد و امنیت‌ شهروندان باید هرچه سریع‌تر تصمیمات نهایی اتخاذ شود.

گفتنی است، بخشی از خطوط ریلی مناطق ۱۷و ۱۸چند سالی است که به زیر زمین منتقل شده‌اند اما به‌خاطر مالکیت شرکت راه‌آهن در زمین‌های روسطحی، دست مدیریت شهری برای انجام اقدامات خدماتی در این بخش‌ها کوتاه است. تخلیه نخاله و زباله از سوی برخی سودجویان، تجمع معتادان و بزهکاران در دالان‌های کنار خطوط، باریک بودن برخی از کوچه‌ها و عدم‌امکان امدادرسانی در مواقع ضروری،

احتمال نشست برخی از خانه‌ها در پی سست شدن دیواره کناری خطوط ریلی‌ و نبود روشنایی کافی و کاهش امنیت ازجمله مشکلاتی است که بدین‌ترتیب گریبانگیر محله‌های لب خط شده است. این در حالی است که درصورت واگذاری زمین‌ها، شهرداری طرح ساماندهی این بخش را با رویکرد توسعه فضای سبز، نصب مبلمان شهری، ایجاد خدمات فرهنگی و افزایش ظرفیت پارکینگ مناطق آغازخواهد کرد. به هر ترتیب اهالی لب خط امیدوارند توافقات به‌زودی حاصل شود تا آنها نیز رنگ آرامش را ببینند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار