رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
  • سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵
  • کد خبر : 12679
  • چاپ خبر : پیش بینی تحقق بودجه ۷۶ هزار میلیاردی شهرداری در سه ماه پایانی سال
شورای شهر تهران

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران گفت: با توجه به روند درآمدهای شهرداری تهران پیش بینی می شود بودجه ۷۶ هزار میلیارد تومانی مصوب در سه ماهه پایانی سال محقق شود. بر این اساس درصورت تصویب لایحه متمم ۳۱ هزار میلیارد تومانی در شورای شهر تهران، بودجه شهرداری از حدود ۷۶هزار میلیارد تومان به ۱۰۷هزار میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش شورانیوز ، امیر شهرابی، مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران اظهار کرد: امسال پس از تصویب بودجه ۷۶ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران، شرایط پیشرفت اجرای پروژه های شهری به گونه ای بود که ضرورت ارائه پیشنهاد متمم بودجه فراهم شد.

وی تسریع در اجرا و اتمام پروژه های نیمه تمام و اولویت دار پایتخت را رویکرد شهرداری تهران در تهیه متمم دانست و افزود:  در این راستا لایحه پیشنهادی متمم ۳۱ هزار میلیارد تومانی مازاد بر بودجه مصوب امسال تهیه شد که ۴۱ درصد افزایش نسبت به بودجه مصوب دارد.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران با اشاره به احکام و اولویت‌های تعیین شده در برنامه ۴‌ساله چهارم اذعان کرد: لایحه متمم بودجه سال ۱۴۰۲ شهر اسداری تهران باتناد به برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران (۱۴۰۱-۱۴۰۴) و با هدف تسریع در خدمت رسانی به شهروندان، به شورای اسلامی شهر تهران تقدیم شده است.

وی با اعلام بیشترین رقم پیش‌بینی‌شده در متمم بودجه گفت: سهم عمده ای از این متمم ۳۱ هزار میلیاردی به بخش سرمایه ای اختصاص یافته تا زمینه ساز پیشرفت های عمرانی پروژه ها، آبادانی محله ها و مصداق عینی تحقق «تهران؛ شهر تلاش و سرزندگی» باشد.

احداث و تکمیل کلان پروژه های یادگار امام (ره)، شهید بروجردی و شهید شوشتری

شهرابی با تاکید بر لزوم به سرانجام رساندن کلان پروژه های رها شده دوره قبل مدیریت شهری گفت: یکی از رویکردهای تنظیم متمم امسال، تسریع در پیشرفت پروژه‌های کلان به ویژه پروژه‌های معطل مانده در دوره قبل مدیریت شهری مانند تکمیل بزرگراه‌های «یادگار امام (ره)، شهید بروجردی و شهید شوشتری» است که به عنوان شریان مواصلاتی شهر می تواند به کاهش بار ترافیکی و تسهیل عبور و مرور منجر شود.

وی ادامه داد: در واقع پیشبرد فرایند احداث و تملک (رفع معارضات ملکی) این بزرگراه ها نیازمند اعتبار است که در لایحه متمم امسال پیش بینی شده است.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران، توجه به رویکرد «تحول در نگهداشت شهر» را یکی از مطالبات مردمی مورد توجه در این متمم عنوان کرد و افزود:  امسال اقدامات شایسته ای در زمینه مرمت و بهسازی آسفالت معابر انجام شد که تداوم نهضت آسفالت در پایتخت تا پایان سال نیز مستلزم پیش بینی در متمم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بودجه لازم برای موضوعاتی چون ایجاد گشایش های ترافیکی با اجرای تقاطع های غیرهمسطح در نقاط مختلف شهر، «پیاده روسازی و اصلاح معابر»،«مرمت و بهسازی علائم ترافیکی و المان های حمل ونقل عمومی و حذف زوائد فیزیکی»، «اصلاح و ایمن سازی نقاط حادثه خیز ترافیکی و اصلاح هندسی معابر»، «ایمن سازی بوستان ها، بازسازی و مرمت کانال های اصلی و مسیل ها»، «تکمیل شبکه مدیریت آبهای سطحی» و…  نیز در ردیف های مستمر شهری پیشنهاد شده است.

شهرابی با اشاره به ضرورت تحقق وعده های داده شده در حوزه گسترش حمل و نقل عمومی گفت:  در متمم بودجه امسال برای ادامه روند توسعه خطوط مترو، تجهیز و خرید ناوگان های حمل و نقل ریلی (مترو) و غیرریلی (اتوبوس) و تجهیز مجتمع های ایستگاهی  درخواست اعتبار شده است.

وی با اعلام افزایش اعتبارات متمم بودجه امسال گفت: در این لایحه، ۷۰ درصد اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای (معادل ۶/۲۱ هزار میلیارد تومان) و حدود ۶ درصد هم اعتبارات تملک دارایی مالی (معادل ۲ هزار میلیارد تومان) افزایش خواهند داشت.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران تاکید کرد:  این افزایش در راستای تحقق اهداف برنامه چهارم از طریق تسریع در انجام عملیات اجرایی پروژه های غیرمستمر شهری (۴/۱۲ هزار میلیارد تومان) و اجرای پروژه های مستمر (۲/۹ هزار میلیارد تومان) پیشنهاد شده است.

اختصاص ۶۰ درصد از اعتبارات سرمایه ای متمم  برای انجام ماموریت حمل و نقل و ترافیک

به گفته شهرابی، بررسی اجمالی لایحه متمم بودجه سال جاری بر اساس ماموریت های شش گانه، نشان می دهد که ماموریت حمل و نقل و ترافیک با ۶۰ درصد (معادل ۸/۱۲ هزار میلیارد تومان) بیشترین افزایش را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران خاطرنشان ساخت: علاوه بر این به منظور تسهیل در خدمت رسانی به شهروندان، اختیاراتی در قالب اصلاحیه مفاد تبصره ۲۰ بودجه سال ۱۴۰۲ اعمال شده است.

وی افزود: با توجه به روند درآمدهای شهرداری تهران پیش بینی می شود بودجه ۷۶ هزار میلیارد تومانی مصوب در سه ماهه پایانی سال محقق شود. بر این اساس درصورت تصویب لایحه متمم ۳۱ هزار میلیارد تومانی در شورای شهر تهران، بودجه شهرداری از حدود ۷۶هزار میلیارد تومان به ۱۰۷هزار میلیارد تومان می‌رسد.

شهرابی یادآور شد: گرچه دو ماه و نیم تا پایان سال فرصت باقی مانده اما به نظر می رسد با تزریق اعتبار به پروژه های مهم و مورد درخواست مردم، شهرداری تهران می تواند گام بزرگی در ارتقای کیفیت زندگی شهری و خدمت رسانی به شهروندان عزیز تهرانی بردارد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار