رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۲۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 7 May
  • چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
  • کد خبر : 8773
  • چاپ خبر : اختصاص سه‌میلیارد تومان برای کمک به بازسازی مناطق زلزله‌زده خراسان‌رضوی

در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، لایحه شهرداری درباره اختصاص سه‌میلیارد تومان برای کمک به بازسازی مناطق زلزله‌زده خراسان‌رضوی مورد بحث‌وبررسی قرار گرفت.

به گزارش  شورانیوز از مشهد ، لایحه شهرداری درباره اختصاص ۳ ‌میلیارد تومان برای کمک به بازسازی مناطق زلزله‌زده خراسان‌رضوی و اطراف شهر مشهد در یکصد و هفتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.
علی اصغر نخعی‌راد، نایب‌رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا دراین‌رابطه گفت: لایحه دوفوریتی شهرداری مشهد درخصوص کمک به بازسازی مناطق زلزله‌زده، در جلسه علنی گذشته بررسی شد و فقط یک‌فوریت آن به تصویب رسید.
وی افزود: کمیسیون برنامه و بودجه شورا با لایحه شهرداری مشهد برای هبه ۳ ‌میلیارد تومان برای بازسازی مناطق زلزله‌زده با مشارکت بسیج سازندگی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موافقت کرد.
حسن قدیری‌طرقی، عضو شورا، در مخالفت با این لایحه گفت: خسارات ناشی از زلزله اخیر به‌قدری نبوده است که نهادهایی همچون شهرداری بخواهند در امر بازسازی مناطق زلزله‌زده ورود کنند.
وی افزود: در مناطق زلزله‌زده، دانش‌آموزان حداقل در چادرها تحصیل می‌کنند؛ اما در کوی اسماعیل‌آباد که جزو محدوده شهری هم محسوب می‌شود، مدرسه‌ای برای تحصیل کودکان و نوجوانان وجود ندارد.
نخعی‌راد به‌عنوان موافق گفت: هنگامی که زلزله‌ای رخ می‌دهد، علاوه‌بر کمک‌های داخلی، از دیگر کشورها هم کمک‌های امدادی می‌رسد؛ چراکه بازسازی و رفع مشکلات در کوتاه‌ترین زمان ممکن، امری ضروری است.
وی ادامه داد: بنا نداریم ۳ ‌میلیارد تومان را به‌صورت نقدی به افراد خسارت‌دیده پرداخت کنیم، بلکه مقرر شده است معادل این مبلغ، مصالح ساختمانی برای ساخت مساجد، مدارس و پل‌های تخریب‌شده دراختیار بنیاد مسکن قرار گیرد.
درنهایت با تصویب شورای اسلامی شهر مقرر شد شهرداری مشهد ۳ میلیارد تومان از اعتبارات خود را صرف ساخت پل، مساجد، حوزه علمیه و مدارس در مناطق زلزله‌زده اطراف شهر مشهد اختصاص دهد.
با تصویب این لایحه، مقرر شد که شیوه‌نامه کمک شهرداری به بازسازی مناطق زلزله‌زده، به‌زودی تدوین و در کمیسیون مشترک فنی، عمران و طرح‌ریزی شهری و برنامه، بودجه و امور اداری شورای اسلامی شهر مشهد موردبررسی قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار