اخبار برگزیده » استان ها » خراسان رضوی » مدیریت شهری
کد خبر : 8773
چهارشنبه - ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
علی اصغر نخعی‌راد

اختصاص سه‌میلیارد تومان برای کمک به بازسازی مناطق زلزله‌زده خراسان‌رضوی

به گزارش  شورانیوز از مشهد ، لایحه شهرداری درباره اختصاص ۳ ‌میلیارد تومان برای کمک به بازسازی مناطق زلزله‌زده خراسان‌رضوی و اطراف شهر مشهد در یکصد و هفتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.
علی اصغر نخعی‌راد، نایب‌رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا دراین‌رابطه گفت: لایحه دوفوریتی شهرداری مشهد درخصوص کمک به بازسازی مناطق زلزله‌زده، در جلسه علنی گذشته بررسی شد و فقط یک‌فوریت آن به تصویب رسید.
وی افزود: کمیسیون برنامه و بودجه شورا با لایحه شهرداری مشهد برای هبه ۳ ‌میلیارد تومان برای بازسازی مناطق زلزله‌زده با مشارکت بسیج سازندگی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موافقت کرد.
حسن قدیری‌طرقی، عضو شورا، در مخالفت با این لایحه گفت: خسارات ناشی از زلزله اخیر به‌قدری نبوده است که نهادهایی همچون شهرداری بخواهند در امر بازسازی مناطق زلزله‌زده ورود کنند.
وی افزود: در مناطق زلزله‌زده، دانش‌آموزان حداقل در چادرها تحصیل می‌کنند؛ اما در کوی اسماعیل‌آباد که جزو محدوده شهری هم محسوب می‌شود، مدرسه‌ای برای تحصیل کودکان و نوجوانان وجود ندارد.
نخعی‌راد به‌عنوان موافق گفت: هنگامی که زلزله‌ای رخ می‌دهد، علاوه‌بر کمک‌های داخلی، از دیگر کشورها هم کمک‌های امدادی می‌رسد؛ چراکه بازسازی و رفع مشکلات در کوتاه‌ترین زمان ممکن، امری ضروری است.
وی ادامه داد: بنا نداریم ۳ ‌میلیارد تومان را به‌صورت نقدی به افراد خسارت‌دیده پرداخت کنیم، بلکه مقرر شده است معادل این مبلغ، مصالح ساختمانی برای ساخت مساجد، مدارس و پل‌های تخریب‌شده دراختیار بنیاد مسکن قرار گیرد.
درنهایت با تصویب شورای اسلامی شهر مقرر شد شهرداری مشهد ۳ میلیارد تومان از اعتبارات خود را صرف ساخت پل، مساجد، حوزه علمیه و مدارس در مناطق زلزله‌زده اطراف شهر مشهد اختصاص دهد.
با تصویب این لایحه، مقرر شد که شیوه‌نامه کمک شهرداری به بازسازی مناطق زلزله‌زده، به‌زودی تدوین و در کمیسیون مشترک فنی، عمران و طرح‌ریزی شهری و برنامه، بودجه و امور اداری شورای اسلامی شهر مشهد موردبررسی قرار گیرد.