رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 10 May
  • دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
  • کد خبر : 8648
  • چاپ خبر : وزارت کشور هیچ اقدامی در راستای اجرایی شدن نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی انجام نداده

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری گفت: بر اساس قانون و مصوبه مجلس شورای اسلامی نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری از جمله وظایف وزارت کشور است.

به گزارش شورانیوز از تهران ، اقبال شاکری افزود: در حال حاضر شهرداری نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را در دستور کار قرار داده و وزارت کشور هیچگونه اقدامی در راستای اجرایی شدن طرح انجام نداده است.

وی در ادامه تصریح کرد: بیش از نیمی از اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی شهری در حال حاضر نیازمند جایگزینی و نوسازی هستند و در راستای بهبود کیفیت خدمات دهی به شهروندان و کاهش آلودگی هوای کلانشهرها لازم است هر چه سریعتر این اتوبوس های فرسوده از ناوگان خارج گردند.

وی اظهار داشت: پرداخت یک سوم از نرخ بلیت اتوبوس و ۵۰ درصد از نرخ بلیت مترو بر عهده دولت است و به دلیل عدم پرداخت این میزان بودجه و کوتاهی وزارت کشور در اجرای طرح نوسازی، شهرداری ناچار به افزایش نرخ کرایه ها شده بنابراین بهتر است دولت نسبت به پرداخت بودجه و وزارت کشور نسبت به اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری اقدام نمایند.

عضو هیات علمی دانشگاه اذعان داشت: امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید بدهی های دولت در بخش حمل و نقل عمومی به شهرداری پرداخت شود و در راستای ارائه خدمات با کیفیت تر به شهروندان اقدام به نوسازی ناوگان فرسوده گردد و در این زمینه بر طبق قوانین عمل شود چرا که منشا ۸۰ درصد از آلودگی هوای کلانشهرها ناشی از تردد وسایل نقلیه فرسوده است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار