اخبار برگزیده » استان ها » تهران » حمل ونقل
کد خبر : 8648
دوشنبه - ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
اقبال شاکری

وزارت کشور هیچ اقدامی در راستای اجرایی شدن نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی انجام نداده

به گزارش شورانیوز از تهران ، اقبال شاکری افزود: در حال حاضر شهرداری نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را در دستور کار قرار داده و وزارت کشور هیچگونه اقدامی در راستای اجرایی شدن طرح انجام نداده است.

وی در ادامه تصریح کرد: بیش از نیمی از اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی شهری در حال حاضر نیازمند جایگزینی و نوسازی هستند و در راستای بهبود کیفیت خدمات دهی به شهروندان و کاهش آلودگی هوای کلانشهرها لازم است هر چه سریعتر این اتوبوس های فرسوده از ناوگان خارج گردند.

وی اظهار داشت: پرداخت یک سوم از نرخ بلیت اتوبوس و ۵۰ درصد از نرخ بلیت مترو بر عهده دولت است و به دلیل عدم پرداخت این میزان بودجه و کوتاهی وزارت کشور در اجرای طرح نوسازی، شهرداری ناچار به افزایش نرخ کرایه ها شده بنابراین بهتر است دولت نسبت به پرداخت بودجه و وزارت کشور نسبت به اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری اقدام نمایند.

عضو هیات علمی دانشگاه اذعان داشت: امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید بدهی های دولت در بخش حمل و نقل عمومی به شهرداری پرداخت شود و در راستای ارائه خدمات با کیفیت تر به شهروندان اقدام به نوسازی ناوگان فرسوده گردد و در این زمینه بر طبق قوانین عمل شود چرا که منشا ۸۰ درصد از آلودگی هوای کلانشهرها ناشی از تردد وسایل نقلیه فرسوده است.