رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۵ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 13 May
  • شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
  • کد خبر : 8540
  • چاپ خبر : تغییرات غیرقانونی ایجاد شده درطرح جامع شهری مشهد را قبول نداریم

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی‌ شهر مشهد گفت: تغییرات غیرقانونی که توسط کارشناسان حوزه راه و شهرسازی در طرح جامع شهری ایجاد شده است، را قبول نداریم.

به گزارش شورانیوز از مشهد ، محمد سهیلی با بیان این مطلب اظهار کرد: به‌جز ضوابط بلندمرتبه‌سازی، مابقی طرح توسعه شهری نهایی شده و برای اجرا به شهرداری مشهد ابلاغ شده است.

وی افزود: در روند بررسی و تصویب طرح جامع مشهد، شورای عالی شهرسازی و معماری کشور در بخش‌های ابلاغی این طرح، تغییراتی ایجاد کرده که با نظر مشاور و مصوبه شورای اسلامی‌ شهر مشهد مغایر است.

سهیلی تصریح کرد: شورای اسلامی‌ شهر مشهد تغییراتی را که توسط کارشناسان حوزه راه و شهرسازی در طرح جامع شهری ایجاد شده است، قبول ندارد و این موضوع را هم در قالب نامه‌ای به استاندار خراسان‌رضوی صراحتاً اعلام کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی‌ شهر مشهد درخصوص ضوابط بلندمرتبه‌سازی که یکی از بخش‌های طرح مذکور را تشکیل می‌دهد، اعلام نظر کرده است، خاطرنشان کرد: این موضوع هنوز در کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی و معماری کشور تعیین‌تکلیف نشده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: مشاوران طرح‌های تفصیلی نظرات خود را درخصوص ضوابط بلندمرتبه‌سازی به شورای شهر ارائه کردند و این ضوابط در جلسه علنی شورا به تصویب رسید و برای طی مراحل قانونی به کمیسیون ماده ۵ ارجاع شد.

سهیلی ابراز کرد: در دو جلسه اخیر کمیسیون ماده۵ مصوبه شورای اسلامی‌ شهر مشهد درخصوص ضوابط بلندمرتبه‌سازی مطرح و موضوع بررسی شد؛ اما به‌صورت کامل تعیین‌تکلیف نشد.

وی گفت: ما به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور اعلام کرده‌ایم که تعیین‌تکلیف درباره موضوع بلندمرتبه‌سازی در طرح جامع را فقط در حد ضوابط قبول داریم و اگر این شورا بخواهد فراتر از وظایف خود، در جزئیات مسایل اجرایی ورود کند، به دیوان عدالت اداری شکایت می‌کنیم و دستور توقف مصوبه را خواهیم گرفت.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: درخواست شورای عالی شهرسازی از اداره راه و شهرسازی برای تدوین ضوابط بلندمرتبه‌سازی مغایر با قانون شوراهاست؛ اما درهر‌حال ما ضوابط مدنظر را تصویب و برای تأیید نهایی به کمیسیون ماده ۵ ارائه داده‌ایم.

وی ادامه داد: شورای اسلامی‌ شهر مشهد هرگز زیر بار آن دسته از خواسته‌های شورای عالی شهرسازی و معماری که فراتر از اختیارات قانونی این شورا مطرح می‌شود، نخواهد رفت.

سهیلی افزود: براساس‌ قانون، هنگامی‌ که شورای اسلامی‌ شهر طرحی به کمیسیون ماده ۵ یا شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارائه می‌کند، شورا یا کمیسیون مذکور فقط می‌توانند به طرح ارائه‌شده ایراد بگیرند و آن را برای انجام اصلاحات لازم، برگردانند؛ اما راه و شهرسازی حق ندارد به‌صورت مستقیم تغییرات ایجاد کند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار