رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۸ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 16 May
  • چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
  • کد خبر : 7201
  • چاپ خبر : گفتمان مدیران را به سوی توجه به حاشیه شهر سوق دادیم

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ما نسبت به ۳۰ سال پس از انقلاب در همین دوره شورا حجم امکانات و پروژه هایی که در حاشیه شهر ایجاد کرده ایم با تمامی فعالیت ادوارد گذشته شورای شهر برابری می کند

به گزارش شورانیوز ازمشهد ، محمد کمال سرویها اظهار داشت: ایجاد گفتمان حاشیه شهر در بین مدیران از مهم ترین فعالیت های ما در شورای چهارم بود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر اینکه حاشیه شهر به اعتقاد من توجه ویژه ای می طلبد گفت: در شورای چهارم کمیسیون ویژه ای برای حاشیه شهر ایجاد کردیم و گفتمان مدیران را به سوی توجه به حاشیه شهر سوق دادیم.

وی افزود: در حال حاضر میانگین افرادی که در حاشیه شهر مشهد سکونت دارند از میانگین کشوری بسیار بالاتر هستند؛ میانگین حاشیه نشینی در کلانشهرهای کشور بین ۱۰ تا ۱۳ درصد است اما ما  در مشهد شاهد حاشیه نشینی ۳۰ درصد از شهروندان هستیم.

سرویها علت اصلی مهاجرت مردم به شهر مشهد را بارگاه منور رضوی اعلام کرد و گفت: امروزه مردم در هرکجای کشور یا استان با مشکلاتی همانند نبود کسب و کار و یا کمبود منابع طبیعی مواجه می شوند بلافاصله به حاشیه کلانشهرها مهاجرت می کنند که در این راستا مشهد سهم بسیار زیادی دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: در رویکرد مدیران گذشته توجه بسیاری به حاشیه شهر نمی شد، برخی می گفتند که ما این حاشیه نشین ها را به شهر دعوت نکرده ایم و خانه آنها در محدوده شهرداری نیست پس نباید به آنها خدمات بدهیم.

وی عنوان کرد: این سیکل معیوب سبب می شد تا روز به روز بر مشکلات مردم حاشیه شهر اضافه شود و این فاصله طبقاتی در بین مردم بیشتر شکل بگیرد؛ در شورای چهارم رویکرد عوض شد و ما همواره عقیده داشته ایم که این مردم شهروندان این کشور هستند و حال امده اند در این مناطق ساکن شدند پس ما باید برای این ها برنامه ریزی کنیم اما در کنار ان نیز برای جلوگیری از مهاجرت بی رویه به اطراف شهر فکری بکنیم.

سرویها ادامه داد: اگر بیاییم روستای های اطراف را به گونه ای پیش ببریم که در ان افراد برای تولید محصولات مشکلی نداشته باشند شک نکنید که ماجرت با این سرعت اتفاق نمی افتد و حتی امکان دارد که پس از رشد و توسعه بسیاری از روستا افرادی که هم اکنون با سختی در حاشیه شهر زندگی می کنند به روستا های خود بازگردند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بیان داشت: در شورای چهارم دستگاه های بسیاری در کنار یکدیگر قرار گرفتند تا مشکلات اصلی و بنیادی حاشیه شهر را رفع کنند در این زمینه نیز آستان قدس رضوی با فعالیت هایی در زمینه فقر زدایی و کمک به تولیدات روستا تاثیرات بسزایی را در این حرکت به جا گداشت.

وی افزود: شورای شهر نیز با ورود به لکه های جمعیتی حاشیه شهر در تلاش بوده تا ضمن ایجاد این لکه های جمعیتی به عنوان کانون اقماری شهرداری برای هویت بخشی و ارائه سند به خانه های قولنامه ای در این مناطق فعالیت هایی را انجام داده است .

سرویها با اشاره خانه بهداشت و سلامت و سالن ورزشی به عنوان نیاز های اولیه مناطق حاشیه شهر تصریح کرد: ما نسبت به ۳۰ سال پس از انقلاب در همین دوره شورا حجم امکانات و پروژه هایی که در حاشیه شهر ایجاد کرده ایم با تمامی فعالیت ادوارد گذشته شورای شهر برابری می کند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد یادآور شد: در گذشته خدمات بسیار کمی به این مردم ارائه می شد اما آیا با وجود این خدمات ارائه شده حاشیه شهر دیگر نیاز به امکانات ندارد؛خیر ما هنوز می دانیم که باید بیشتر زحمت بکشیم اما رضایت مندی نسبت به گذشته بیشتر شده است

وی عنوان کرد: تا پایان این دوره نیز امیدواریم تا معابر خاکی بسیاری از مناطق حاشیه شهر آسفالت شده، چندین قرائت خانه، سالن ورزشی و خانه بهداشت افزوده شده و تحولات بسیار زیادی در حوزه فضای سبز نیز ایجاد شود.

سرویها با بیان اینکه امید داریم که گروه بعدی شورای شهر نیز به شکل ویژه ای به حاشیه شهر توجه کنند تا ما دیگر حاشیه شهری نداشته باشیم گفت: ما در دین مبین اسلام و در جکومت نظام اسلامی هیچگاه شهروند درجه یک و دو نداریم و همه شهروندان ما محترم هستند با هر سطح درامدی باید یک سری امکانات حداقلی را از حاکمیت دریافت بکنند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار