رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۳
  • کد خبر : 7100
  • چاپ خبر : شهردار غیرقانونی و در تخلفی مطلق امضاء کرده است

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس در جلسه علنی این پارلمان شهری اقدام به اتهاماتی به شهردار بندرعباس کرده بود، مدیر حقوقی شهرداری بندرعباس اقدام به پاسخگویی به اتهامات واردشده کرد.

به گزارش شورانیوز از بندرعباس ،حسام صمیمی در دویست و سی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس، گفت: شهردار بندرعباس در سال ۹۳، قرارداد فروش ۱۷۶ باب واحد تجاری در مجتمع تجاری مذهبی نور (مصلی ) را به‌صورت غیرقانونی و در تخلفی مطلق امضاء کرده است .

این عضو شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: شهردار در این اقدام غیرقانونی به یکی از مصوبات شورای شهر استناد کرده که تنها درباره تغییر کاربری بوده و هیچ‌گونه اجازه‌ای برای فروش به شهردار نداده است .

صمیمی بابیان اینکه شهردار این املاک را به قیمت هر مترمربع هفت میلیون و ۵۰۰ هزارتویمان فروخته و با توجه به اختلاف آن باقیمت واقعی، با یک پرونده تخلف ۸۰ میلیارد تومانی روبرو هستیم، اظهار کرد: برخی پیگیری این سؤالات توسط پنج عضو شورا را به حاشیه کشانده و طرح آن در این مقطع را سیاسی جلوه می‌دهند .

اما صبح امروز مدیر حقوقی شهردار بندرعباس در خصوص این گفته‌های صمیمی گفت: فروش ۱۷۶ واحد تجاری متعلق به شهرداری در مجتمع تجاری – مذهبی نور بندرعباس با مصوبه شورای اسلامی شهر صورت گرفته است .

محمد بدرقه با اشاره به اظهارات بی‌پایه و اساس این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در خصوص تخلف ۸۰ میلیارد تومانی شهرداری در واگذاری واحدهای تجاری مجتمع نور، اظهار کرد: این مجتمع از سال ۸۶ هیچ‌گونه عوارضی به شهرداری پرداخت نکرده بود و به دنبال همین مسئله، شهرداری بندرعباس در سال ۹۵ توانست ۳۰ میلیارد تومان بدهی مجتمع موردنظر را دریافت کند .

وی افزود: سازندگان این مجتمع تجاری – مذهبی در اوایل سال جاری پیشنهاد دادند که در قبال واحدهای تجاری، بخشی از بدهی را در قالب پول نقد و مابقی را به‌صورت پنج قسط به شهرداری بپردازند و ازآنجایی‌که اتمام و بهره‌برداری از این مجتمع برای ما مشخص نبود، پیشنهاد ارائه‌شده مورد موافقت قرار گرفت .

مدیر حقوقی شهرداری بندرعباس با تأکید بر اینکه این اقدام با مصوبه شورای اسلامی شهر دریکی از جلسات این پارلمان محلی طی سال جاری صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: جالب است که اعضای شورای شهر با فروش این واحدها موافقت کرده و طبق اسناد موجود، پای مصوبه را امضاء کرده‌اند و این مصوبه شورای اسلامی شهر به تائید فرمانداری نیز رسیده است .

بدرقه بیان کرد: با توجه به کمبود نقدینگی و مشکلات اقتصادی موجود در کشور، نگاه شورای اسلامی شهر بندرعباس به این مسئله بسیار واقع‌بینانه بوده و مصوبه فروش ۱۷۶ واحد تجاری متعلق به شهرداری در مجتمع نور کمک بزرگی به شهرداری کرد .

وی اضافه کرد: امیدواریم کسانی که صاحب تریبون هستند، چنانچه دغدغه خدمت و ادای دین به شهروندان و رای آنان دارند، با آگاهی و حساسیت بیشتری دغدغه‌های خود را مطرح کنند تا موجب تشویش اذهان عمومی نشود .

مدیر حقوقی شهردار بندرعباس تأکید کرد: قطعاً شهرداری در موارد مختلف نظر نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر را پیرامون مسائل مختلف جویا شده و در مواردی که نیاز به مصوبه رسمی است، با اخذ مجوزات لازم اقدامات موردنیاز را انجام داده و تخلفی در این زمینه صورت نگرفته است.

به گزارش ایسنا، این روزها شاهد تنش‌هایی بین برخی اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بندرعباس هستیم که شاهد نطق‌های کمتر شنیده‌شده در طی سه سال گذشته از سوی اعضای شورای شهر نسبت به شهردار بندرعباس هستیم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار