اخبار برگزیده » استان ها » تحقیق و نظارت » تیتر 1 » مدیریت شهری » هرمزگان
کد خبر : 7100
سه شنبه - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۳
حسام صمیمی

شهردار غیرقانونی و در تخلفی مطلق امضاء کرده است

به گزارش شورانیوز از بندرعباس ،حسام صمیمی در دویست و سی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس، گفت: شهردار بندرعباس در سال ۹۳، قرارداد فروش ۱۷۶ باب واحد تجاری در مجتمع تجاری مذهبی نور (مصلی ) را به‌صورت غیرقانونی و در تخلفی مطلق امضاء کرده است .

این عضو شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: شهردار در این اقدام غیرقانونی به یکی از مصوبات شورای شهر استناد کرده که تنها درباره تغییر کاربری بوده و هیچ‌گونه اجازه‌ای برای فروش به شهردار نداده است .

صمیمی بابیان اینکه شهردار این املاک را به قیمت هر مترمربع هفت میلیون و ۵۰۰ هزارتویمان فروخته و با توجه به اختلاف آن باقیمت واقعی، با یک پرونده تخلف ۸۰ میلیارد تومانی روبرو هستیم، اظهار کرد: برخی پیگیری این سؤالات توسط پنج عضو شورا را به حاشیه کشانده و طرح آن در این مقطع را سیاسی جلوه می‌دهند .

اما صبح امروز مدیر حقوقی شهردار بندرعباس در خصوص این گفته‌های صمیمی گفت: فروش ۱۷۶ واحد تجاری متعلق به شهرداری در مجتمع تجاری – مذهبی نور بندرعباس با مصوبه شورای اسلامی شهر صورت گرفته است .

محمد بدرقه با اشاره به اظهارات بی‌پایه و اساس این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در خصوص تخلف ۸۰ میلیارد تومانی شهرداری در واگذاری واحدهای تجاری مجتمع نور، اظهار کرد: این مجتمع از سال ۸۶ هیچ‌گونه عوارضی به شهرداری پرداخت نکرده بود و به دنبال همین مسئله، شهرداری بندرعباس در سال ۹۵ توانست ۳۰ میلیارد تومان بدهی مجتمع موردنظر را دریافت کند .

وی افزود: سازندگان این مجتمع تجاری – مذهبی در اوایل سال جاری پیشنهاد دادند که در قبال واحدهای تجاری، بخشی از بدهی را در قالب پول نقد و مابقی را به‌صورت پنج قسط به شهرداری بپردازند و ازآنجایی‌که اتمام و بهره‌برداری از این مجتمع برای ما مشخص نبود، پیشنهاد ارائه‌شده مورد موافقت قرار گرفت .

مدیر حقوقی شهرداری بندرعباس با تأکید بر اینکه این اقدام با مصوبه شورای اسلامی شهر دریکی از جلسات این پارلمان محلی طی سال جاری صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: جالب است که اعضای شورای شهر با فروش این واحدها موافقت کرده و طبق اسناد موجود، پای مصوبه را امضاء کرده‌اند و این مصوبه شورای اسلامی شهر به تائید فرمانداری نیز رسیده است .

بدرقه بیان کرد: با توجه به کمبود نقدینگی و مشکلات اقتصادی موجود در کشور، نگاه شورای اسلامی شهر بندرعباس به این مسئله بسیار واقع‌بینانه بوده و مصوبه فروش ۱۷۶ واحد تجاری متعلق به شهرداری در مجتمع نور کمک بزرگی به شهرداری کرد .

وی اضافه کرد: امیدواریم کسانی که صاحب تریبون هستند، چنانچه دغدغه خدمت و ادای دین به شهروندان و رای آنان دارند، با آگاهی و حساسیت بیشتری دغدغه‌های خود را مطرح کنند تا موجب تشویش اذهان عمومی نشود .

مدیر حقوقی شهردار بندرعباس تأکید کرد: قطعاً شهرداری در موارد مختلف نظر نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر را پیرامون مسائل مختلف جویا شده و در مواردی که نیاز به مصوبه رسمی است، با اخذ مجوزات لازم اقدامات موردنیاز را انجام داده و تخلفی در این زمینه صورت نگرفته است.

به گزارش ایسنا، این روزها شاهد تنش‌هایی بین برخی اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بندرعباس هستیم که شاهد نطق‌های کمتر شنیده‌شده در طی سه سال گذشته از سوی اعضای شورای شهر نسبت به شهردار بندرعباس هستیم.