رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 6 May
  • پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷
  • کد خبر : 6935
  • چاپ خبر : دولت باید تمرکز رفاه راگسترده تر کند/شهرداری نمی تواند موضوع حاشیه نشینی را حل کند
سروری تهران

عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری نمی تواند موضوع حاشیه نشینی را حل کند چرا که ایجاد کننده این مشکل نیست، تنها خروجی این معضل در سبد شهرداری ریخته می شود و شهرداری ناچار به جمع آوری و ساماندهی شهر است.

به گزارش شورانیوز از تهران ، پرویز سروری عضو شورای شهر تهران ، با اشاره به موضوع حاشیه نشینی در شهر تهران، اظهار داشت: پدیده حاشیه نشینی از شرایط بد اقتصادی حاصل می شود یعنی از عدم توزیع عادلانه سرانه های رفاهی و اقتصادی به وجود می آید.

وی ادامه داد: وقتی که سرانه های رفاه عمومی فقط در یک شهر انباشته  شود و در جای دیگر کمبود وجود داشته باشد، طبیعی است که مهاجرت صورت میگیرد.

عضو شورای شهر تهران گفت: بنابراین یک ناهمگونی در مدیریت شهری و توزیع منابع به وجود می آید و عملا شهر دچار عدم تعادل می شود.

سروری  با بیان اینکه شهرداری نمی تواند موضوع حاشیه نشینی را حل کند چرا که ایجاد کننده این مشکل نیست، تصریح کرد: تنها خروجی این معضل در سبد شهرداری ریخته می شود و شهرداری ناچار به جمع آوری و ساماندهی شهر است.

وی گفت: دولت باید تمرکز رفاه را دربرخی از نقاط کشور از بین ببرد و توزیع درستی در کشورداشته باشد.

عضو شورای شهر تهران افزود: بر اساس طرح جامعه شهری جلوی افزایش حاشیه نشینی در اطراف شهرها گرفته می شود متاسفانه ما در قانون حریم هم مشکل داریم و تهران حریم مشترک دارد.

سروری در پایان خاطرنشان کرد:  قانون حریم می تواند کمک بزرگی را در جلوگیری از توسعه بی رویه حاشیه نشینی در اطراف شهرها کند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار