رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۲۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 4 May
  • یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
  • کد خبر : 6390
  • چاپ خبر : بودجه سال ۹۶ شهرداری اصفهان بر اساس شرایط اقتصادی مردم تعریف شده

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بودجه سال ۹۶ شهرداری اصفهان با توجه به شرایط اقتصادی مردم تدوین شده است.

به گزارش شورانیوز از اصفهان ، ندا واشیانی پور صبح امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سعی شده بودجه بندی شهرداری بر اساس شرایط اقتصادی مردم تعریف شود، اظهار کرد: درآمد شهرداری وابسته به درآمد مردم است از این رو سعی شد بودجه منطقی تری برای سال آینده تهیه کنیم.
وی با اشاره به اینکه در تدوین بودجه شهرداری، شاخصه های برنامه اصفهان ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است، ادامه داد: مسائل فرهنگی، محیط زیستی و گردشگری از جمله شاخصه های برنامه اصفهان ۱۴۰۰ است که در بودجه ۹۶ نیز به آن پرداخته شده است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه کل بودجه شهرداری در سال آینده ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان است، اضافه کرد: ۳۴ درصد از این بودجه صرف امور جاری شهر و ۶۶ درصد از آن برای اجرای فعالیت های عمرانی اختصاص یافته این در حالی است که بیشتر هزینه های ارگانها را بودجه جاری تشکیل می دهد.
واشیانی پور با بیان اینکه سهم عمده ای از بودجه عمرانی مختص حمل و نقل شهری است اضافه کرد: بودجه حمل و نقل شهری شامل ساخت قطار شهری، شبکه سازی معابر، ساخت زیرگذر و تقاطع ها می شود.
وی افزود: سهم قطار شهری از این میزان ۵۰۸ میلیارد تومان است که برای تملک و ساخت ایستگاه ها هزینه می شود.
واشیانی پور اضافه کرد: همچنین ۹۰ میلیارد تومان از کل بودجه برای خرید اتوبوس های شهری صرف خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: به طور کلی برای حمل و نقل عمومی ۱۷۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و این بدان معناست که ۶٫۳ درصد از بودجه به این مسئله اختصاص یافته است.
این عضو شورا همچنین با اشاره به موضوع آسفالت معابر گفت: برای این موضوع هم ۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به پیاده رو سازی های سطح شهر افزود: برای پیاده رو سازی نیز ۳۶۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
واشیانی پور یکی از ضرورت های شهر را توسعه فضای سبز شهری عنوان کرد و گفت: نگهداری و توسعه فضای سبز شهری نیازمند هزینه های بسیاری است از این رو سعی شده بودجه مناسبی برای آن در نظر گرفته شود.
وی افزود: از کل بودجه سال آینده به منظور تملک اراضی و توسعه فضای سبز، آبیاری و انتقال پساب مبلغ ۳۴۰ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
سخنگوی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه سهم برنامه های فرهنگی نیز در بودجه سال آینده مورد توجه قرار گرفته است، اضافه کرد: این بودجه صرف آزادسازی، تملک و احداث مراکز فرهنگی، ساماندهی و بهبود مراکز فرهنگی، برگزاری جشنواره ها، فعالیت خانه های علوم و برپایی نمایشگاه ها می شود.
وی افزود: در مجموع ۱۹۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان که ۶ درصد از کل بودجه را شامل می شود به فعالیت های فرهنگی اختصاص داده شده است.
واشیانی پور با اشاره به اینکه به پروژه های مطالعاتی و تحقیقاتی به طور کلی ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است، گفت: این اعتبارات صرف مرکز خلاقیت های نوین شهرداری، طرح های ویژه شهرسازی و ارزیابی شاخص های توسعه شهری می شود.
وی با اشاره به سایر پروژه های شهر گفت: مبلغ ۵۴۰ میلیارد تومان برای احداث مسیر دوچرخه، ۱۹۵ میلیارد تومان برای ساخت پارکینگ های شهری و ۶۳۰ میلیون تومان برای ساخت سرویس های بهداشتی در سطح شهر تخصیص داده شده است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار