رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April
  • چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
  • کد خبر : 5721
  • چاپ خبر : ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای نشات گرفته از مردانگی‌ها و جوانمردی است

رییس شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای ورزش مردانگی و جوانمردی است.

به گزارش شورانیوز از تبریز ، شهرام دبیری در حاشیه جشن انقلاب به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر که در زورخانه علی ابن ابیطالب(ع) برگزار شد، اظهار داشت: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای ریشه در فرهنگ مردم ایران دارد و از دیر باز در هر شهر و کویی می‌توان زورخانه‌هایی را مشاهده کرد که در آنها به این ورزش پرداخته می‌شده است.

وی به ارزش این ورزش در ایران از گذشته‌های دور اشاره کرده و افزود: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای نشات گرفته از مردانگی‌ها و جوانمردی است و از ورزش‌های اصیل و پهلوانی است که با تفکر و آداب زندگی دینی شکل‌ گرفته است.

رییس شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: قهرمانان و پهلوانان این رشته بر پایه جوانمردی و منش پهلوانی و با الگوپذیری از مولای متقیان حضرت علی (ع) وارد گود زورخانه شده و با اقتدا به حضرت علی (ع) که بی شک والاترین پهلوان عالم است‌ در این رشته ورزشی به فعالیت پرداخته‌اند.

وی گفت: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای بهترین رشته ورزشی است که جوانان می توانند روح و فکر جوانان را برای الگوپذیری از مولای متقیان حضرت علی (ع) بپرورانند.

شهرام دبیری، آذربایجان را یکی از مهدهای ورزش پهلوانی و زورخانه ای عنوان کرد و تصریح کرد: در قدیم پهلوانان بزرگی از آذربایجان قد برافراشته و در سال‌های اخیر نیز پهلوان ایوب بنی نصرت و پهلوان پرویز هادی از آذربایجان شرقی در مسابقات قهرمانی کشتی پهلوانی به مقام نخست کشور دست یافته‌اند و برگزاری مسابقات آسیایی در این رشته در تبریز نیز برگ زرینی دیگر بر افتخارات ورزش پهلوانی آذربایجان‌شرقی افزوده است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار