رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
  • کد خبر : 4620
  • چاپ خبر : تعلل برای سهل انگاری از منابع آبی دیگر جایز نیست

خشکسالی وضعیت فارس و شیراز را آنچنان وخیم کرده است که از هر منبع آبی باید برای رفع عطش زمین استفاده کرد. در این میان حفظ درختان نیز ضرورت فراوانی دارد.

به گزارش شورا نیوز از شیراز، نایب‌ رئیس کمیسیون خدمات شهری، محیط‌ زیست و بهداشت شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به ضرورت اجرای طرح «جمع آوری آب» در استان گفت: امسال بارندگی چندانی در استان نداشتیم اما از همان بارش های اندک پاییزی نیز باید بهره برداری می شد.

«محمد حق‌نگر» افزود: طرح «واتر هاروستینگ» در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان به اجرا درآمده و نتایج خوبی داشته است و می تواند در آبیاری فضای سبز شهر مورد استفاده قرار بگیرد.

وی معتقد است: ساکنان سرزمین پهنور فارس از دوران باستان نیز چنین طرحی را اجرا می کردند و عشایر استان نیز گودال هایی با نام گوراب برای جمع آوری آب بارش حفر می کنند.

حق نگر با ابراز نارضایتی از عدم اجرای این طرح در فارس گفت: کم آبی و خشکسالی در استان و شیراز از یک بحران نیز پا فراتر گذاشته است و هیچ فرصتی را برای صرفه جویی و ذخیره آب نباید از دست داد.

وی با اشاره به عملکرد مطلوب شهرداری در حاشیه برخی ارتفاعات شهر ادامه داد: در برخی از این ارتفاعات چاه های جذبی حفر شده است اما پاسخگوی وضعیت موجود و کم آبی نیست.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز عملیاتی نشدن خرید دستگاه نهال درآور را نیز یک ضعف در شهر دانست و تصریح کرد: وجود این دستگاه برای جابجایی درختان کهنسال در زمان ساخت و ساز شهری ضرورت دارد.

وی بیان کرد: تاکنون ۳ بار به شرکت سازنده این دستگاه تقاضا فرستاده شده است اما به دلیل بلوکه شدن شرکت های سرمایه گذار توسط آمریکا این سفارش قابل ارسال نبوده است.

حق نگر افزود: کم آبی و اجرای فاضلاب در معابر شیراز به درختان آسیب زده و آنها را خشک و تشنه کرده است اما لازم است تا شرکت آب و فاضلاب خروجی حمام، دستشویی و لباسشویی را به شبکه فاضلاب متصل و خروجی آشپزخانه ها را به چاه های جذبی منتقل کند تا آب سالم تر تشنگی و خشکی زمین را رفع کند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار