رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 8 May
  • چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
  • کد خبر : 4549
  • چاپ خبر : برای رویداد “تبریز ۲۰۱۸ ” ، اقدامات زیر بنایی لازم است نه تبلیغات شهری
نقدی بر تبریز ۲۰۱۸ پایتخت گردشگری جهان اسلام

برای رویداد “تبریز ۲۰۱۸ ” ، اقدامات زیر بنایی لازم است نه تبلیغات شهری

از تمام عزیزانی که این همت بلند را برداشته اند تشکر و قدر دانی می کنیم هنوز تقریبا ۲ سال به زمان موعود مانده است شاید تبریز ، همان مدینه فاضله ای که وعده داده اید بشود باعث سربلندی آذربایجان ، ایران و جهان اسلام است‌ (ان الله مع الصابرین )

یاداشت وارده//

نقدی بر تبریز ۲۰۱۸ پایتخت گردشگری جهان اسلام

برای رویداد “تبریز ۲۰۱۸ ” ، اقدامات زیر بنایی لازم است نه تبلیغات شهری

مسئولان شهری برای این رویداد آماده می شوند ولی تا بحال فقط در حد تبلیغات شهری کار انجام یافته و از اقدامات زیر بنایی خبری نیست .این در حالی است که تقریبا ۲ سال به زمان موعود مانده است شاید تبریز ، همان مدینه فاضله ای که وعده داده اید بشود باعث سربلندی آذربایجان ، ایران و جهان اسلام است‌.

الان چند ماهیست سخن از تبریز ۲۰۱۸ میلادی است . و مسئولان شهری این شهر کهن را برای این رویداد آماده می کنند و در جای جای شهر نسبت به تبلیغ  اینکه تبریز در سال ۲۰۱۸ میلادی پایتخت گردشگری جهان اسلام می شود می کنند ولی با کمی تامل و دقت می توان فهمید که فقط اقدامات مزبور در حد تبلیغات مانده و به قول معروف در حد حرف بوده و تا رسیدن به عمل فاصله زیادی است که همت مدیران و مسئولان شهری را می طلبد . فلذا به واسطه تجربه ای که در گذشته داشته ام نکاتی را در قالب شبهه به این رویداد متذکر می شوم که با رفع این شبهات ، انشاءالله  این رویداد در ۲۰۱۸ میلادی !! برای شهر ما باعث رونق کسب و کار  و توسعه شهری  گردد.

اولین شبهه این است اگر قرار در سال ۲۰۱۸ تبریز پایتخت گردشگری جهان اسلام باشد ، چرا بجای استفاده از تاریخ هجری شمسی یا هجری قمری از تاریخ مسیحیت استفاده کرده اید ؟! مگر قرارمان پایتخت گردشگری جهان اسلام نیست ؟!!!!!!!!!!!!!!

دومین شبهه بنده این است عزیزانی که قرار است دست به دست هم بدهیم و به آرزویمان برسیم یک سری به حاشیه نشین ها شهر تبریز بخصوص منطقه ی کوه پایه ی عینالی تبریز همان حاشیه اتوبان کاملا استاندارد و ایمن پاسداران که چند ماهیست در دست تعمیر است زده اید یعنی تا تقریبا دو سال میلادی قضیه ی  حاشیه نشینی حل و فصل خواهد و آن شهروندان عزیز روی خانه های ایمن و ضد زلزله را خواهند دید ؟!!!!!!!!!!!!!!

سومین شبهه این است که متروی که نزدیک به چند دهه است  کلنگ زنی شده و هنوز یک فازاش درست و حسابی راه اندازی نشده  ( لازم بذکر است آن فاز هم در مسیری است که شهروندانش چندان نیاز به مترو ندارند  ) به سراسر تبریز خواهد رسید و دیگر شهروندان و میهمانان تبریز کمتر با ترافیک سنگین و دود و دم ها سر کار خواهند داشت ؟!!!!!!!!!!!!!!

چهارمین شبهه این است فکری هم بفکر اتوبان های استانداردمان چه در داخل شهر و چه در خارج از شهر کرده اید و خیابان های صاف و‌بدون چاله شهر که ذکر خاطرتان هست و همچنین به جایگاه های بنزین ، گاز و گازوئیل ؟!!!!!!!!!!!!!!

پنجمین شبهه این است یعنی بعد دوسال میلادی دیگر هر میهمان چه داخلی و چه خارجی وارد شهر تبریز شود بدون اینکه آدرس بپرسد با تابلو راهنمایی ها که در داخل شهر است به مقصد خود میرسد ؟!!!!!!!!!!!!!!

ششمین شبهه این است ، مکان تاریخی و گردشگری شهر که نیاز به مرمت و تعمیر و بازسازی دارد تا دو سال آینده بنحوه احسنت به پایان خواهد رسید من جمله درب باغمیشه تبریز که فقط چند تا آجر پاره بجا مانده است ؟!!!!!!!!!!!!!

هفتمین شبهه این است بجای اینکه خیابان ها را به شهروندان برای پارک ماشین هایشان اجاره بدهید فکری هم بحال پارکینگ های طبقاتی  کرده اید ؟!!!!!!!!!!!!!!

هشتمین شبهه این است شهرک باغمیشه ، رشدیه ، الهیه و .‌‌.. که روی خط زلزله است و این گسل تبریز جزو گسل های فعال آسیاست قرارشد به جای امن منتقل نمائید ؟!!!!!!!!!!!!!!

نهمین شبهه این است برای اشتغال جوانان دارای تحصیلات عالیه هم فکری کرده اید که در سال ۲۰۱۸ میلادی در پایتخت کشورهای جهان اسلام ، آمار بیکاری ، ازدواج ، افسردگی ،  اعتیاد  و خودکشی زیاد به چشم میهمانان نخورد ؟!!!!!!!!!!!!!!

فکر کنم بتوانیم صد ها شبهه دیگری را هم اضافه کنیم اما بخاطر طولانی شدن یادداشت  خودداری می کنیم .

یک پیشنهاد :
آیا بجای پایتخت گردشگری می توان شهر تبریز را پایتخت اقتصاد ، تجارت ، صنعت و تمام چیزهایی که باعث می شود مردم نه تنها تبریز بلکه کل ایران احساس آرامش و روح وروان کرد . با این جوانان باذکاوت ، باهوش و مخترع و تلاشگر که هر کدام برای دشمنان خارجی تهدیدی  مانند بمب هسته ی است دور و از دسترس نیست تنها برنامه ریزی و مدیریت و اجرا و عمل میخواهد .

جمله آخر :
از تمام عزیزانی که این همت بلند را برداشته اند تشکر و قدر دانی می کنیم هنوز تقریبا ۲ سال به زمان موعود مانده است شاید تبریز ، همان مدینه فاضله ای که وعده داده اید بشود باعث سربلندی آذربایجان ، ایران و جهان اسلام است‌ (ان الله مع الصابرین )

«« انشالله »»

عیسی نریمانی

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار