رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May
  • سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
  • کد خبر : 4046
  • چاپ خبر : واریز بودجه شهرداری ها به خزانه دولت خلاف قانون است

شهردار تهران با تاکید بر اینکه واریز بودجه شهرداری ها به خزانه دولت غیر قانونی است، گفت: درآمد هر شهری باید در خود همان شهر هزینه شود نه در شهرهای دیگر.

به گزارش شورانیوز از تهران ، محمد باقر قالیباف در مراسم رونمایی از ۶۵ واگن مترو  در خصوص پیشنهاد دولت برای واریز درآمد شهرداری ها به خزانه دولت که در لایحه بودجه ۹۶ آمده است،اظهار کرد: این اقدام کاملا خلاف قانون است و ما به هیچ وجه موافق آن نیستیم.
قالیباف افزود: نمی شود درآمد شهری و یا مالیات مردم آن را گرفت و در شهر دیگری هزینه کرد؛ درست است که روستاها و شهرهای ما مشکل دارند اما درآمد تهران باید برای مردم همین شهر هزینه شود.
شهردار تهران گفت: البته ما موافق هستیم که به شهرهایی که مشکل دارند کمک کنیم اما عوارض شهر ما متعلق به خود ماست.
شهردار تهران تاکید کرد: ما کاملا مخالف دولتی شدن شهرداری ها هستیم.
قالیباف در ادامه با بیان اینکه بر اساس وعده ای که داده بودیم هر ماه یک ایستگاه و هر ساعت تعدادی واگن به مترو تهران اضافه شد، افزود: با راه اندازی ۶۵ واگن جدید ۲۵۰ هزار سفر به سفرهای مترو تهران افزوده می شود.
وی ادامه داد: با همکاری بخش های مختلف تا پایان امسال خط ۷ مترو نیز به طورکامل راه اندازی می شوند و قبل از عید توسعه حمل و نقل عمومی در تهران به ویژه مترو در دستور کار جدی قرار گرفته با راه اندازی ۸ ایستگاه جدید محقق می شود.
موضوع واریز درآمدهای شهرداری ها به خزانه اولین بار در لایحه برنامه ششم توسعه عنوان شده بود که با مخالفت نمایندگان مجلس حذف گشت. با این حال دولت این بند را عملا در لایحه بودجه سال ۹۶ گنجانده است.

 

کولیوند رئیس کمیسیون شوراهای مجلس پیش از این گفته بود: دولت مصوبه دولتی کردن بودجه شهرداریها را که پیش از این در بند ب ماده الف برنامه ششم توسعه پیشنهاد داده بود و در کمیسیون تلفیق محذوف شده بود بار دیگر با ادبیات متفاوتی در بودجه ۹۶ تکرار کرده است.
وی افزود: هر چند کلیات بودجه مصوب شده است، اما کمیسیون شوراها برای حذف ماده واحده دولتی کردن شهرداری در حین بررسی بودجه پیشنهادات خود را ارائه خواهد کرد.
نماینده مردم کرج در مجلس گفت:  ضرورت نظارت بر بدنه اقتصادی دولت به قدری هست که نیازی به پیوستن شهرداری به این بروکراسی عظیم نباشد.

در هنگام بررسی لایحه برنامه ششم شهرفردا طی یک نظرسنجی اعلام کرد: از شهرداران ۳۱ مرکز استانها تنها ۲ نفر موافق با واریز درآمدهای شهرداری ها به خزانه بودند. ۱۹ شهردار نیز با این طرح مخالفت کرده اند. نظر ۵ تن نیز ممتنع بوده و ۵ تن از شهرداران نیز پاسخگوی این سوال نبوده اند.  با این احتساب می توان گفت بیش از ۶۰ درصد از شهرداران کشور با لایحه پیشنهادی دولت مخالف بودند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار