رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۲۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 4 May
  • یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
  • کد خبر : 3360
  • چاپ خبر : نگران اقدامات فرهنگی نصفه و نیمه در منطقه ۱۲ تهرانیم/ جای خالی شورایاری ها

عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان این نگران نیمه تمام ماندن اقدامات فرهنگی در منطقه تاریخی تهران هستیم، تاکید کرد: در حالی که در جلسه تصویب بودجه ۲۰۰ میلیاردی برای منطقه ۱۲ جالی خالی شورایاری ها احساس میشد باید هر فعالیت فرهنگی در این منطقه با عناصر اجتماعی پیوند بخورد تا باثبات باشد.

به گزارش شورانیوز از تهران ، محسن پیرهادی عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر کار بر موضوعات فرهنگی در منطقه ۱۲ پایتخت، اظهار کرد:  بدون شک این فرهنگ است که رفتار افراد را می سازد اما در صدد هستیم در این منطقه به لحاظ ظاهری و کالبدی نیز تغییراتی را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: در صورتی که در این منطقه بخصوص در نقاطی که کلونی آسیب های اجتماعی است تغییراتی را ایجاد نکنیم رفتار افراد نیز تغییر نخواهد کرد.

بخش تاریخی تهران نیاز به جراحی اورژانسی دارد

پیرهادی با تاکید بر این که موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی در منطقه ۱۲ تهران دیگر موضوعیت ندارد، گفت: این نقاط نیاز به اقدام عاجل و اساسی همانند یک جراحی اورژانسی دارد.

این عضو هیئت رییسه شورای شهر با اشاره به این که باید گزارش اقداماتی که در سال گذشته در این منطقه انجام شده است به شورای شهر ارایه شود، خاطرنشان کرد: اما پیش از تصویب مصوبه ۲۰۰میلیاردی برای تملک، آمایش و ساماندهی منطقه ۱۲ بنده از این منطقه بازدید داشتم.

وی با انتقاد در مورد این که در سال گذشته نسبت انجام اقدامات فرهنگی که نقش محوری تری در منطقه ۱۲ و ساماندهی آن داشته به اقدامات کالبدی کمتر بوده است، اظهار کرد: در نتیجه بخشی از بودجه ۲۰۰ میلیاردی شورای شهر برای موضوعات فرهنگی در این منطقه باید اختصاص یابد.

جای خالی شورایاری ها در تخصیص بودجه ۲۰۰ میلیاردی برای منطقه ۱۲

پیرهادی با اشاره به این که در جلسه تصویب بودجه بری این منطقه باید از سطوح مدیریت محلی منطقه ۱۲ دعوت میشد، گفت: از دید بنده در این جلسه که در هفته گذشته برگزار شد جای شورایاری و دبیرمحلات منطقه ۱۲ خالی بود.

عضو هیئت رییسه شورای شهر تهران افزود: در صورتی که گروه های محلی مردمی در منطقه ۱۲ به تیم اجرایی شهرداری ملحق نشود تمامی اقدامات در این منطقه ثبات لازم را ندارد و به صورت مقطعی خوب است.لذا به ویژه در نقاطی همانند هرندی و عودلاجان که کلونی آسیب های اجتماعی است باید با حضور و همکاری مردم این منطقه ساماندهی شود.

وی در پاسخ به این سوال که اقدامات در نظر گرفته شده برای شهرداری تهران در سال پایانی این دوره مدیریت شهری بار مالی بی نتیجه در سال های آینده ایجاد می کند یا خیر، خاطرنشان کرد: بخشی از اقدامات انجام شده در این منطقه اقداماتی است که برای سالیان سال به مردم خدمات رسانی می کند.

وی ادامه داد: در بخشی از این منطقه بوستان ها و مراکز اجتماعی ساخته شده یا نوسازی مدارس انجام شده است این دست اقدامات عقب گرد ندارد.

پیرهادی با تاکید بر این که  نگرانی ما نسبت به نیمه تمام ماندن موضوعات اجتماعی و فرهنگی در منطقه ۱۲ است، گفت: این اقدامات از سوی نیروهای بیرون از مردم محلی منطقه انجام شده و بعضا به حال خود رها می شود. لذا این اقدامات باید با عناصر اجتماعی منطقه پیوند بخورد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار