رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 6 May
  • پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
  • کد خبر : 2165
  • چاپ خبر : شورا به تمام تعهدات خود در ساماندهی حریم بقعه شیخ صفی‌الدین عمل کرده است

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: شورای شهر اردبیل در دور چهارم به همراه شهردار به تمام تعهدات خود در ساماندهی حریم بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به شایستگی عمل کرده و هیچ قصوری در این زمینه نداشته است.

به گزارش شورانیوز به نقل از فارس، زکی‌الله خوشبخت امشب در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: شورای شهر اردبیل در دور چهارم به همراه شهردار به تمام تعهدات خود در ساماندهی حریم بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به شایستگی عمل کرده و هیچ قصوری در این زمینه نداشته است.

وی تصریح کرد: شورای شهر اردبیل براساس مصوبه سال ۹۴ ساماندهی اطراف بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی را به عنوان یکی از محورهای فعالیت خود قرار داده و در این زمینه اقدامات خوبی را با قوت و قدرت تمام انجام داده است.

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: ‌در وضعیت رکود و کاهش درآمد شهرداری انتظار می‌رفت بخش خصوصی در این زمینه ورود پیدا کند اما بخش خصوصی از اجرای این پروژه عقب‌نشینی کرده و به دلیل برخی موانعی که مسؤولان ایجاد کردند روند اجرای این پروژه با تأخیر و تعلل روبه‌رو شده است.

خوشبخت با بیان اینکه در اجرای این پروژه برخی مؤلفه‌های هویتی و فرهنگی مد نظر قرار گرفته و در کنار میراث فرهنگی، ‌سایر دستگاه‌ها، نهادها و حتی یونسکو نیز در این زمینه ورود پیدا کرده است، افزود: امیدواریم همه نهادها با در نظر گرفتن منافع شهر و ترجیح منافع مردم بر منافع دستگاه‌های خود نسبت به سر و سامان دادن به اطراف بنای تاریخی و به ثبت رسیده جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی ورود پیدا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: نابسامانی این منطقه مایه تأسف است و شورا و شهرداری سال ۹۵ با تخصیص اعتبار حرکت‌های خوبی را در این زمینه آغاز کرده ولی برخی‌ها حتی با تحریک افراد محلی سعی کردند در مسیر اجرای این پروژه اختلال به وجود آورند.

ثبت بنایی تاریخی در این محدوده توسط اشخاص تأمل‌برانگیز است!

رئیس شورای شهر اردبیل اضافه کرد: ‌این کارشکنی‌ها به حدی ادامه یافته که عده‌ای بنای اطراف این محوطه را به نام تاریخی و به شکل شخصی به ثبت ملی رساندند که واقعاً جای تأمل دارد.

خوشبخت ادامه داد: چنین اقداماتی موانعی را در ساماندهی این پروژه به وجود آورده به طوری که روند ساماندهی متوقف یا با تأخیر روبه‌رو شده است.

وی اظهار کرد: با پیگیری استاندار اردبیل و همراهی وزارت راه و شهرسازی قرار است با تأمین اعتبار مورد نیاز حریم بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی ساماندهی شود که امیدواریم همه دستگاه‌ها با تعامل و توافق در این زمینه ورود پیدا کرده و به بهبود سیمای شهر در این منطقه کمک کنند.

خوشبخت با قدردانی از حساسیت امام جمعه اردبیل به این موضوع گفت: تلنگری که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به حساس بودن این موضوع زدند، امیدواریم مسؤولان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را تحریک کند تا نسبت به سر و سامان دادن این موضوع و حرکت مناسب با دلسوزی و همدلی در این راستا اقدامی مناسب انجام شود.

وی در یکصد و چهلمین جلسه پارلمان محلی اردبیل با تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش، از ورزش به عنوان راهبرد پیشگیری از بیماری‌ها و ارتقای سلامت جامعه یاد کرد و افزود: باید همه در ارتقای سلامت جامعه تلاش جدی‌تری را انجام دهند.

خوشبخت ضرورت توسعه ورزش همگانی و عمومی را به عنوان تضمین‌کننده تندرستی افراد جامعه و رفع مشکلات، آسیب‌ها و آفت‌های جامعه اسلامی یادآور شد و تصریح کرد:‌ با بها دادن به ورزش می‌توان حرکت واقع‌بینانه‌ای را انجام داد.

کمک ۵۰ میلیون تومانی شورا و شهرداری به ستاد اربعین حسینی در اردبیل

رئیس شورای شهر اردبیل با اشاره به پیشنهاد شهرداری مبنی بر کمک ۵۰ میلیون تومانی نقد به ستاد اربعین حسینی و کمک ۵۰ میلیون تومانی دیگر در قالب کمک‌های غیر نقدی بیان کرد: اعضای شورای شهر بنا به وضعیت درآمدی شهرداری پیشنهاد کردند تا کمک ۵۰ میلیون تومان نقد مصوب و به ستاد اربعین حسینی پرداخت شود تا در کنگره عظیم اجتماع امت اسلامی در کربلای معلی برای زائران استان اردبیل هزینه شود.

وی با بیان اینکه در جلسه ستاد اربعین حسینی سهم فرمانداران، سازمان‌های مردم نهاد، اصناف و دیگر نهادها مشخص شده به طوری که از رقم پیش‌بینی ۲ میلیارد تومان هزینه این مراسم شهرداری باید ۱۰۰ میلیون تومان آن را تأمین کند، اضافه کرد: ما نیز به مشکلات مالی شهرداری واقف هستیم و می‌دانیم که شهرداری ۱۱ میلیارد تومان به بیمه تأمین اجتماعی بدهکار است و در پرداخت حق و حقوق کارگران با مشکلاتی روبه‌روست که به همین جهت با پیشنهاد اعضای شورای شهر قرار شد ۵۰ میلیون تومان شورا و شهرداری به ستاد اربعین حسینی کمک کنند.

خوشبخت در تصویب طرح سرمایه‌گذاری در منطقه گردشگری شورابیل از شهردار خواست تا در نام بردن از شورابیل عنوان دریاچه را مورد توجه قرار دهند تا همه به جذاب بودن این عنوان واقف بوده و آشنایی داشته باشند.

رئیس شورای شهر اردبیل به ضرورت نامگذاری یکی از خیابان‌ها یا میادین شهر اردبیل به نام شهید اعلمی اشاره کرد و ادامه داد: محلات و کوچه‌های اردبیل با اولویت به نام شهدا نامگذاری می‌شوند و ما نامگذاری پل احداث نشده قدس را مسکوت گذاشتیم تا در آینده در این زمینه تصمیم‌گیری کنیم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار