رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۲۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 30 April
  • پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
  • کد خبر : 12506
  • چاپ خبر : بافت فرسوده ابر چالش شهرها
نایب رئیس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور:

بافت فرسوده ابر چالش شهرها

نایب رئیس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور گفت: بر اساس قانون جهش تولید به‌ویژه ماده ۱۲، بخشی از چهار میلیون مسکن را می‌توان در بافت موجود شهرها، اراضی خالی، بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشین ساخت، امر مهمی که در قانون نیز منعکس شده است.

به گزارش شورا نیوز، فریدون بابایی‌اقدم امروز -پنج شنبه بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه_ در پنجمین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها که به میزبانی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: بالغ بر ۸۰ درصد جمعیت ۸۵ میلیونی کشور در شهرها زندگی می‌کنند، شهروندان این شهرها با چالش‌های بسیار روبه‌رو هستند که بافت فرسوده ابر چالش شهرها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش از آنکه برنامه چشم‌انداز شهری مطرح شود، شاهد طرح‌های توسعه شهری هستیم، افزود: در این نشست و نشست‌های مشابه مباحث شهرسازی، معماری، طراحی و بازآفرینی شهری مطرح شده، اما مهم‌ترین محور گفت‌وگوها بازآفرینی شهری است.

نایب رئیس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور با بیان اینکه بررسی ظرفیت و تکالیف ملی از دیگر مباحث مورد بحث است، تصریح کرد: بر اساس قانون جهش تولید به‌ویژه ماده ۱۲، بخشی از چهار میلیون مسکن را می‌توان در بافت موجود شهرها، اراضی خالی، بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشین ساخت، امر مهمی که در قانون نیز منعکس شده است.

وی خاطرنشان کرد: به رسمیت شناختن سکونتگاه‌های غیررسمی اقدام خوبی بود، اما ناتمام ماند، زیرا در بودجه ۱۴۰۲ شاهد تمدید این موضوع نبودیم، استان‌ها نیز نسبت به آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار