رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • سه شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
  • کد خبر : 12471
  • چاپ خبر : دستگاه‌های فرهنگی رسالت اصلی خود را انجام نمی دهند

رضا محمدیان عضو شورای شهر شیراز گفت: متاسفانه خیلی از مسئولین، فرهنگ را در اولویت کاری نمی‎دانند و بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی رسالت اصلی خود را انجام نمی دهند. شاهد هستیم منتظرند سازمان‌هایی چون شهرداری تمامی کارها وخدمات فرهنگی را انجام دهد درحالی که شهرداری تنها دستگاه مسئول در حوزه فرهنگی نیست و این نقطه ضعف بزرگ محسوب می شود.

به گزارش شورانیوز، رضا محمدیان، عضو شورای اسلامی شهر شیراز در پیرامون رشد و توسعه شهر و راهکارهای عملی آن گفت: شهر شیراز شهری است پر قدمت با شناسه‌های ادب، فرهنگ علم و هنر بالا و مردمان با اخلاق و نجیب که متاسفانه در سنوات مختلف توجه چندانی به توسعه و رشد زیرساخت‌های این شهر در حوزه‌های مختلف به ویژه فرهنگی صورت نگرفته است.

محمدیان ادامه داد در کمیسیون فرهنگی و گردشگری به دنبال برنامه‌ریزی و توسعه زیرساخت های فرهنگی هستیم؛ لذا در مسیر توسعه و ساخت و ساز فضاها و مراکز فرهنگی، گام‌های مهمی بر‌می‌داریم.

او تاکید کرد: مراکز و مجموعه‌های فرهنگی، مذهبی و تاریخی این شهر را باید تقویت نمود؛ چرا که سرمایه‌های ملی محسوب می‌شوند و نیازمند توجه ویژه هستند تا شاهد توسعه فرهنگی بیشتر شهر باشیم.

او معتقد است اگر شهرداری به عنوان سیاست گذار در توسعه زیر ساخت های فرهنگی تلاش نماید مردم خود کاردان و کار بلد هستند. این عضو شورای شهر اولویت‌ها و برنامه‌های مهم خود را در سایه گسترش و تقویت اقدامات و برنامه های فرهنگی بیان نمود و همچنین به ضرورت توسعه و گسترش فعالیت‌های فرهنگی تاکید کرد.

رضا محمدیان از سری سیاست‌ها و برنامه‌های مهم کمیسیون فرهنگی اجتماعی را توسعه و مناسب سازی و تخصصی کردن پارک ها و بوستان ها، راه اندازی فرهنگ سرای معلولین، مرکز آموزشی فرهنگی بیماران اتیسم با مشارکت و همراهی استانداری و سازمان بهزیستی، مرمت اماکن تاریخی و باستانی و همچنین بهبود سرانه های فضاهای فرهنگی، اجتماعی هنری ورزشی و توسعه متوازن آن در محلات شیراز عنوان کرد و افزود: درتلاش هستیم بر اساس برنامه‌ریزی در تابستان سال جاری عملیات اجرایی آن ها آغاز گردد.

او همچنین پیگیری و به سرانجام رساندن طرح هایی چون ،ایجاد سالن تیراندازی، مجموعه سینمایی مهر جوان، ۲۰ سینما محله و احداث کتابخانه مرکزی، ساخت سریال احمد بن موسی کاظم و بحث ساخت انیمیشن و فیلم‌های کوتاه و تدوین« کتاب شیراز » را از دیگر اولویت های کاری خود در این کمیسیون بیان کرد.

رضا محمدیان ادامه داد: متاسفانه خیلی از مسئولین، فرهنگ را در اولویت کاری نمی‎دانند و بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی رسالت اصلی خود را انجام نمی دهند. شاهد هستیم منتظرند سازمان‌هایی چون شهرداری تمامی کارها وخدمات فرهنگی را انجام دهد درحالی که شهرداری تنها دستگاه مسئول در حوزه فرهنگی نیست و این نقطه ضعف بزرگ محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار