رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱
  • کد خبر : 12108
  • چاپ خبر : تشکیل کمیته فنی بین شهرداری و هلال‌احمر

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: کمیته فنی مشترک بین هلال‌احمر و شهرداری با هدف کاهش خسارت‌های مالی و جانی در وقوع حادثه تشکیل شود.

به گزارش شورانیوز ، محسن حق‌شناس  اظهار کرد: نگاه هلال‌احمر نوع دوستی، فداکاری و تقدم دیگران بر خودست که در دین مبین اسلام به آن سفارش ویژه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمان بحران اگر روغن اضافه در منزل است باید مردم آن را به دیگری اهدا کنند نه اینکه کسی که توان مالی خوبی دارد مدام این کالا را بخرد و در خانه احتکار کند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: کمک به دیگران و نوع‌دوستی باید خط مشی همه مردم و مسوولان دستگاه‌ها باشد و هلال‌احمر از جمله نهادهایی است که این خط مشی خود را در بزنگاه‌ها به نمایش می‌گذارد.

این عضو شورا بیان کرد: باید آموزش‌های لازم ارائه شود تا خط‌مشی یاد شده در سرلوحه امور زندگی همه شهروندان قزوینی باشد تا در بروز حادثه به نجات حادثه‌دیدگان بیایند.

 وی ابراز کرد: باید کمیته فنی بین شهرداری و هلال‌احمر تشکیل شود تا موضوعات مشترک فی مابین بررسی شود و اقدامات موثر با هماهنگی یکدیگر در راستای اجرای طرح‌های عملیاتی با هدف کاهش خسارت‌های مالی و جانی در بروز حادثه انجام داد.

آرائه آموزش‌های هدفمند به مردم

عضو شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: باید آموزش‌های هلال‌احمر به صورت هدفمند و با نگاه محله‌محوری صورت گیرد تا ارائه این اموزش نتایج بهتری در سطح جامعه داشته باشد.

حق‌شناس بیان کرد: مجموعه مدیریت شهری و هلال‌احمر ظرفیت‌های بالقوه و مشترکی دارند که با بهره‌گیری از آنها می‌توانند آموزش‌های خود را در سطح شهر قزوین توسعه دهند.

وی یادآور شد: با ارائه آموزش‌های امداد و نجات می‌توان در بروز حادثه شهروندان قزوینی را توانمند کرد تا اقدامات اولیه را برای کاهش خسارت‌های مالی و جانی انجام داد.

اسکان چادری به اسکان کانکس تبدیل شود

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ابراز کرد: یکی از مشکلات جدی در هنگام بحران اسکان دادن اولیه است که حادثه‌دیدگان را در چادر مستقر می‌کنیم که چنین اسکانی امن نیست.

وی اظهار کرد: اسکان دادن حادثه‌دیدگان در چادر یک نقص است و باید تدابیر لازم برای رفع این مشکل اتخاذ شود.

این عضو شورا بیان کرد: باید کانکس‌هایی که مرتب و قابل حمل است تهیه شود تا در مواقع ضروری حادثه‌دیدگان را اسکان دهیم که این مهم بهتر از اسکان چادر است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار