رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
  • دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
  • کد خبر : 11870
  • چاپ خبر : ۱۳۰۰ میلیارد تومان از اوراق مشارکت مترو هنوز تعیین تکلیف نشده است

عضو شورای شهر تهران با اشاره به تحقق ۷۰۰ میلیاردی اوراق مشارکت گفت: ۱۳۰۰ میلیارد تومان دیگر هنوز تعیین تکلیف نشده است.

به گزارش شورانیوز ؛ محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در نشست خبری این کمیسیون که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از کارهایی که کمیسیون عمران انجام داد اولویت بندی سیاست‌های کمیسیون عمران و حمل و نقل بود که هر معاونی که در شهرداری حضور داشته باشد، باید بر اساس سیاست‌های ابلاغی از طرف شورا کارهای خود را پیش ببرد.

وی با بیان اینکه در برخی از زمینه‌ها این دغدغه وجود نداشت، گفت: جلسات متعددی را برای پیگیری مسائل موجود برگزار کردیم و در حالی که شورا وظیفه اجرایی نداشت، ما به منظور تسهیل امورات در برخی موارد ورود کردیم.

علیخانی با اشاره به برگزاری جلسات با شرکت مترو ادامه داد: در این حوزه اتفاق جدی رخ نداده است، اما ما تشکیل شرکت مجتمع‌های ایستگاهی را تصویب کردیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران افزود: این شرکت‌ها در گذشته از مترو جدا شده بودند و ما مصوب کردیم که به مترو برگردانده شوند تا بتوانند نقش تأمین منابع مالی داشته باشند.

وی با بیان اینکه توزیع ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت با عاملیت بانک شهر محقق شد، ‌گفت: از سوی دیگر ۱۳۰۰ میلیارد تومان آن تعیین تکلیف نشده و مهلت قانونی آن تا شهریور به اتمام خواهد رسید.

علیخانی با اشاره به مشکلات مالی فراوانی که وجود دارد، گفت: ۱۳۰۰ میلیارد تومان اوراق، کمک بزرگی برای مترو است و محقق نشدن آن تا این زمان ما را نگران می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به لایحه شهرداری تهران در خصوص تعیین نرخ مدارس استثنایی گفت: در لایحه پیشنهادی بحث سرویس مدارس استثنایی مبنی بر پیشنهاد ۵۰ درصدی وجود نداشت.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به هزینه ۱۲ میلیارد تومانی سرویس مدارس در سال گفت: امسال در بودجه تنها ۶٫۵ میلیارد تومان برا‌ی آن در نظر گرفته شده و ما با کسری بودجه مواجه شده‌ایم.

وی افزود: چند نفر در جلسه پیشنهاد داشتیم که سرویس همچنان رایگان باشد و اکثر شورا هم با رایگان بودن آن موافق بودند و من هم فکر می‌کنم که اگر این سرویس همچنان رایگان باشد، مشکلی پیش نخواهد آمد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار