رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
  • جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
  • کد خبر : 1174
  • چاپ خبر : ضرورت مدیریت واحد خدمات ایمنی در کلان‌شهرها
نماینده شهرداران کشور تاکید کرد

ضرورت مدیریت واحد خدمات ایمنی در کلان‌شهرها

نماینده شهرداران کشور بر ضرورت مدیریت واحد خدمات ایمنی در کلان‌شهرهای کشور تاکید کرد و گفت: بهره‌برداری هدفمند از امکانات و تجهیزات ایمنی در گرو یک بستر واحد و منسجم است.

به گزارش شورانیوز از تبریز، صادق نجفی در مراسم اختتامیه یازدهمین المپیاد آتش‌نشانی کشور اظهار داشت: بخش‌های مختلف آتش نشانی، ایمنی، امداد و نجات، در یک حوزه مشترک فعالیت دارند؛ از این رو معتقدم عموم این بخش‌ها باید در یک چارچوب مدیریتی، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تخصصی خود را به اشتراک بگذارند.

شهردار تبریز بازنگری و تقویت قوانین ایمنی در کلان‌شهرهای کشور را در همین راستا مورد توجه قرار داد و افزود: امروزه اقتضائات مدیریت شهری، تفاوت چشمگیر با گذشته‌ یافته‌ است؛ این در حالی است که قوانین این حوزه، تفاوت چندانی با گذشته نیافته است؛ مباحث قانونی به عنوان روح اقدامات و برنامه‌ریزی‌های ایمنی نیازمند پویاسازی و بازنگری است.

وی اضافه کرد: رویکردهای ایمنی در بخش‌های مختلف ایمنی و نیروی انسانی، باید به تناسب گسترش بلندمرتبه‌سازی‌ها، افزایش جمعیت و توسعه مراکز صنعتی و خدماتی ارتقا یابد.

نجفی اظهار داشت: برگزاری المپیاد آتش‌نشانی کشور رویداد مهم و ارزشمندی است که نقش موثری در تبادل تجربیات آموزشی و توانمندی‌های ایمنی شهرها دارد.

شهردار تبریز یادآور شد: شهرداری تبریز با در نظر داشتن نقش مهم المپیاد آتش‌نشانی، میزبانی این رقابت‌ها را عهده‌دار شد و امروز خرسندیم که میزبانی تبریز، زمینه رقابت جذاب و رفاقت ماندگار ۱۲۰۰ آتش‌نشان، داور و ناظر را فراهم کرده‌ است.

وی با بیان اینکه طبق تعالیم قرآنی، نجات جان یک انسان، مصداق نجات کل جامعه است، گفت: این اصل مهم دینی از رسالت معنوی فعالیت‌های ایمنی و آتش‌نشانی حکایت دارد و نشان می‌‌دهد که جامعه نیکوکار و خیر کشور، در کنار نقشی که در احداث مدارس، مساجد و مراکز درمانی دارند، در این بستر مقدس نیز می‌توانند نقش‌آفرین باشند.

نجفی با تاکید بر نقش‌آفرینی خیران در حوزه تقویت زیرساخت‌های ایمنی شهری اظهار داشت: انتظار داریم این نقش، وارد حوزه ایمنی و امداد شهر شده و بخشی از ضرورت‌های آتش‌نشانی را پوشش دهد.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: جنبه‌های رقابتی، روحیه قهرمانی و چالشگری در المپیاد یازدهم، نشان‌دهنده نشاط و ورزیدگی آتش‌نشانان کشور است؛ با این حال همدلی، رفاقت و روحیه ایثار شرکت‌کنندگان در عموم مراحل رقابت‌ها، بسیار بارز و ستودنی بوده‌ است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار