اخبار برگزیده » استان ها » تیتر 2 » خدمات شهری » شهرسازی » عمرانی » مدیریت شهری
کد خبر : 1174
جمعه - ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
نماینده شهرداران کشور تاکید کرد

ضرورت مدیریت واحد خدمات ایمنی در کلان‌شهرها

به گزارش شورانیوز از تبریز، صادق نجفی در مراسم اختتامیه یازدهمین المپیاد آتش‌نشانی کشور اظهار داشت: بخش‌های مختلف آتش نشانی، ایمنی، امداد و نجات، در یک حوزه مشترک فعالیت دارند؛ از این رو معتقدم عموم این بخش‌ها باید در یک چارچوب مدیریتی، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تخصصی خود را به اشتراک بگذارند.

شهردار تبریز بازنگری و تقویت قوانین ایمنی در کلان‌شهرهای کشور را در همین راستا مورد توجه قرار داد و افزود: امروزه اقتضائات مدیریت شهری، تفاوت چشمگیر با گذشته‌ یافته‌ است؛ این در حالی است که قوانین این حوزه، تفاوت چندانی با گذشته نیافته است؛ مباحث قانونی به عنوان روح اقدامات و برنامه‌ریزی‌های ایمنی نیازمند پویاسازی و بازنگری است.

وی اضافه کرد: رویکردهای ایمنی در بخش‌های مختلف ایمنی و نیروی انسانی، باید به تناسب گسترش بلندمرتبه‌سازی‌ها، افزایش جمعیت و توسعه مراکز صنعتی و خدماتی ارتقا یابد.

نجفی اظهار داشت: برگزاری المپیاد آتش‌نشانی کشور رویداد مهم و ارزشمندی است که نقش موثری در تبادل تجربیات آموزشی و توانمندی‌های ایمنی شهرها دارد.

شهردار تبریز یادآور شد: شهرداری تبریز با در نظر داشتن نقش مهم المپیاد آتش‌نشانی، میزبانی این رقابت‌ها را عهده‌دار شد و امروز خرسندیم که میزبانی تبریز، زمینه رقابت جذاب و رفاقت ماندگار ۱۲۰۰ آتش‌نشان، داور و ناظر را فراهم کرده‌ است.

وی با بیان اینکه طبق تعالیم قرآنی، نجات جان یک انسان، مصداق نجات کل جامعه است، گفت: این اصل مهم دینی از رسالت معنوی فعالیت‌های ایمنی و آتش‌نشانی حکایت دارد و نشان می‌‌دهد که جامعه نیکوکار و خیر کشور، در کنار نقشی که در احداث مدارس، مساجد و مراکز درمانی دارند، در این بستر مقدس نیز می‌توانند نقش‌آفرین باشند.

نجفی با تاکید بر نقش‌آفرینی خیران در حوزه تقویت زیرساخت‌های ایمنی شهری اظهار داشت: انتظار داریم این نقش، وارد حوزه ایمنی و امداد شهر شده و بخشی از ضرورت‌های آتش‌نشانی را پوشش دهد.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: جنبه‌های رقابتی، روحیه قهرمانی و چالشگری در المپیاد یازدهم، نشان‌دهنده نشاط و ورزیدگی آتش‌نشانان کشور است؛ با این حال همدلی، رفاقت و روحیه ایثار شرکت‌کنندگان در عموم مراحل رقابت‌ها، بسیار بارز و ستودنی بوده‌ است.