رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
  • کد خبر : 11610
  • چاپ خبر : نقشه‌ راه مشخصی برای توسعه گردشگری در شهر اصفهان نداریم

رییس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نقشه‌ راه مشخصی برای توسعه گردشگری در شهر اصفهان نداریم و کارهای انجام شده هیچ ارتباطی با هم ندارد و گسستگی موجود در کار موجب شده که شاهد نتیجه مثبتی نباشیم.

به گزارش شورانیوز : نصیر ملت در خصوص  طرح پیشنهادی ۱۰نفر اعضای شورای شهر اصفهان با موضوع “تهیه سند توسعه عملیاتی و بازاریابی گردشگری شهر اصفهان” با بیان اینکه در اصفهان اسناد گردشگری متفاوت توسط دستگاه‌های اجرایی دولتی مانند میراث فرهنگی، جهاد دانشگاهی، اتاق بازرگانی، شهرداری تنظیم شده است، اظهار کرد: این اسناد در کتابخانه‌ها خاک می‌خورد و هیچ یک از آنها به مرحله اجرا نرسیده است.

وی افزود: در حال حاضر نیز تاریخ مصرف تعدادی از اسناد گردشگری گذشته و برخی نیز برنامه‌ عملیاتی ندارد و در مجموع می‌توان گفت نقشه راه مناسبی برای توسعه گردشگری در اصفهان وجود ندارد.

رییس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: نقشه‌ راه مشخصی برای توسعه گردشگری در شهر اصفهان نداریم  و کارهای انجام شده هیچ ارتباطی با هم ندارد و گسستگی موجود در کار موجب شده که شاهد نتیجه مثبتی  نباشیم.

وی با بیان اینکه در ابتدا هدف ما ارایه همزمان سند توسعه گردشگری و بازاریابی در شورای شهر بود، ادامه داد: طی مراحل بعدی در کمیسیون امور اقتصادی به این نتیجه رسیدیم که هر کدام دارای سندی جداگانه باشند و از این رو فردا سند گردشگری را در شورای شهر ارایه می‌دهیم.

ملت با بیان اینکه شرایط خاص و ظرفیت‌های ویژه اصفهان نیازمند برنامه‌ریزی جدی، علمی و روشی نو در حوزه گردشگری است، تصریح کرد: قرار بر این است تا قبل از تعریف سند جدید، سند گردشگری موجود را به‌روز رسانی و کامل کنیم و تا شش ماه آینده برنامه‌ریزی‌ها بر اساس این سند دنبال شود.

وی با بیان اینکه همزمان با تکمیل سند موجود تدوین سند جدید جامع گردشگری اصفهان نیز در دستور کار قرار می گیرد، تصریح کرد: این سند در نیمه دوم سال آینده برای اجرایی شدن ابلاغ خواهد شد.

رییس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه با تدوین سند جامع توسعه گردشگری جایگاه شهرداری در حوزه ایجاد زیرساخت‌های گردشگری بیش از گذشته تثبیت خواهد شد، ادامه داد: این سند در اختیار زیر مجموعه‌های  شهرداری و دیگر نهادهای ذی‌ربط در این بخش قرار خواهد گرفت.

وی با تا کید بر اینکه چنانچه برنامه‌های تدوین شده در سند جامع گردشگری در بازه زمانی تعریف شده عملیاتی شود و در این زمینه از نظر متخصصان و کارشناسان نیز استفاده شود شاهد اتفاقات خوبی در حوزه گردشگری خواهیم بود، اظهار کرد: ذی‌نفعان بخش خصوصی دانشگاهی، فعالان حوزه گردشگری، هتل‌داران، تورلیدرها، آژانس‌ها، رستوران‌ها، گالری‌ها و … که در حوزه گردشگری نقش آفرینی می‌کنند در تهیه برنامه عملیاتی به بازی گرفته شوند تا نفعی که کاربردی و مورد تایید همه فعالان گردشگری باشد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار