رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April
  • چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
  • کد خبر : 11270
  • چاپ خبر : تهران نیازمند مدیریت یکپارچه شهری است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: تنوع و موازی کاری در مدیریت، هزینه های بسیاری را برای شهروندان در پی داشته و ما نیازمند مدیریت یکپارچه شهری هستیم.ت

به گزارش شورانیوز ، سیدمحمود میرلوحی اظهار کرد: در صورت یکپارچه شدن مدیریت شهری در حوزه های فرهنگی و اجتماعی از جمله بعد آموزش و پرورش، مدارس، کتابخانه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، درمانگاه ها، دوباره کاری و موازی کاری ها کاهش پیدا می کند و ضمن صرفه جویی می توان از امکانات بهینه استفاده کرد.

میرلوحی گفت: اعضای شورای اسلامی شهر تهران طرح ها و برنامه های مختلفی در حوزه مدیریت یکپارچه شهری دارند که امیدواریم بتوانیم این طرح ها و برنامه ها را مطرح و به دستورالعمل و همکاری های مشترک با نهادهای مختلف مستقر در شهر تهران دست پیدا کنیم.
وی با اشاره به نبود مدیریت یکپارچه در شهرداری تهران افزود: در حال حاضر حوزه های عمرانی شهرداری تهران یکپارچه نیست و می توان گفت که سه حوزه این نهاد به صورت موازی فعالیت می کنند به عنوان مثال، معاونت فنی و عمرانی شهرداری مرکز با مناطق و حوزه های فرهنگی یکی نیست و ایجاد مدیریت یکپارچه در این نهاد مورد تاکید شورای اسلامی شهر تهران است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مکان یابی ۴هزار مدرسه تهران مناسب نیست، اظهار کرد: اکثر این مدارس در خیابان ها و چهارراه هایی است که اگر در مقابل هر مدرسه ای حداقل روزی ۲بار و حتی بعضی از مدارس که ۲شیفت است، یکصد خودرو و سرویس مدرسه توقف کند و در حال رفت و آمد باشد، ۸هزار بار شلوغی در این مناطق ایجاد می شود که باید از لحاظ ترافیک، مکان یابی مدارس مورد توجه قرار گیرد.
میرلوحی گفت: براین اساس باید مکان های مناسبی برای مدارس درنظر گرفته شود تا فضای ایمن، بهتر و بزرگتر برای تحصیل و ورزش دانش آموزان فراهم شود.
وی با اشاره به گزارش مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره وضعیت مدارس این شهر در شانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: حدود ۶۰۰ مدرسه و یک چهارم از مدارس تهران، فرسوده بوده و استاندار و ایمن نیست.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه براساس تصویب این شورا، شهرداری تهران سال ۹۶، ۳۳ میلیارد تومان بودجه برای کمک به مدارس و آموزش و پرورش پایتخت اختصاص داد، اظهار کرد: این بودجه صرف اقدامات عمرانی، تعمیر و نگهداری مدارس، آسفالت حیاط مدارس می شود.
میرلوحی با اشاره به اینکه افزایش بودجه کمک شهرداری تهران به مدارس منوط به تصویب این شورا است، افزود: با توجه به رویکرد فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران و حضور نجفی به عنوان شهردار تهران، توافقات و مناسبات میان شورا، شهرداری و آموزش و پرورش، قوی تر، منظم تر، هدفمندتر و کارایی و کارآمدی بیشتری پیدا خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: رویکرد شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران به حوزه آموزش و پرورش، یک نگاه مسئولانه و از منظر احترام و توجه به این بخش است و سرمایه گذاری در بخش فرهنگ و آینده سازان جامعه مورد توجه است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار