رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
  • کد خبر : 10495
  • چاپ خبر : اعضا رضایت کافی از عملکرد شورا ندارند

نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها با اشاره به عملکرد دوره چهارم این شورا تصریح کرد: در دوره چهارم شورای عالی استان‌ها طرح های نابی ارائه شد اما با توجه به کمبود بودجه در بخش های عمرانی، اعضا رضایت کافی از عملکرد شورا ندارند.

به گزارش شورانیوز ، محمد قانبیلی، نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها گفت: متاسفانه با چالش های ریز و درشتی در داخل و خارج از شورا اعم از بی توجهی دولت و گاهی مجلس، دست به گریبان هستیم.

وی افزود: زمانی که شوراها با کمبود نقدینگی مواجه می شوند و بودجه به صورت قطره چکانی به آن ها داده می‌شود، شورا دیگر کارایی لازم خود را از دست می‌دهد.

نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها خاطر نشان کرد: مشکل اساسی که در تمامی شوراها مطرح می‌شود این است که متاسفانه جایگاه و منزلت این نهاد مردمی در شوراهای شهرها و شورای عالی استان‌ها شناخته نشده و رعایت نمی‌شود.

قانبیلی افزود: پیشنهادات بسیار مهمی در شوراها مطرح  و به  لوایح تبدیل می‌شود اما تا زمانی که این بودجه این طرح ها  تامین نشود هیچ ارزش قانونی و سندیتی به خود نمی‌گیرد و اینگونه نقش اصلی شورا که نهادی مرتبط با مردم است کمرنگ تر می‌شود.

عضو کمیسیون حقوقی شورای عالی استان‌ها گفت: شورای عالی استان ها تنها نهادی است که پس از دولت می‌تواند لوایحی  را تقدیم مجلس کند  و به این موضوع نیز در قانون اساسی چندین بار اشاره شده است  اما در حال حاضر میتوانیم  بگوییم از عملکرد شورای عالی استان ها به آن صورت راضی نیستیم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار