اخبار برگزیده » استان ها » تهران » مدیریت شهری
کد خبر : 10495
شنبه - ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
محمد قانبیلی

اعضا رضایت کافی از عملکرد شورا ندارند

به گزارش شورانیوز ، محمد قانبیلی، نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها گفت: متاسفانه با چالش های ریز و درشتی در داخل و خارج از شورا اعم از بی توجهی دولت و گاهی مجلس، دست به گریبان هستیم.

وی افزود: زمانی که شوراها با کمبود نقدینگی مواجه می شوند و بودجه به صورت قطره چکانی به آن ها داده می‌شود، شورا دیگر کارایی لازم خود را از دست می‌دهد.

نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها خاطر نشان کرد: مشکل اساسی که در تمامی شوراها مطرح می‌شود این است که متاسفانه جایگاه و منزلت این نهاد مردمی در شوراهای شهرها و شورای عالی استان‌ها شناخته نشده و رعایت نمی‌شود.

قانبیلی افزود: پیشنهادات بسیار مهمی در شوراها مطرح  و به  لوایح تبدیل می‌شود اما تا زمانی که این بودجه این طرح ها  تامین نشود هیچ ارزش قانونی و سندیتی به خود نمی‌گیرد و اینگونه نقش اصلی شورا که نهادی مرتبط با مردم است کمرنگ تر می‌شود.

عضو کمیسیون حقوقی شورای عالی استان‌ها گفت: شورای عالی استان ها تنها نهادی است که پس از دولت می‌تواند لوایحی  را تقدیم مجلس کند  و به این موضوع نیز در قانون اساسی چندین بار اشاره شده است  اما در حال حاضر میتوانیم  بگوییم از عملکرد شورای عالی استان ها به آن صورت راضی نیستیم.