رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۲۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 5 May
  • یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
  • کد خبر : 9967
  • چاپ خبر : صحت انتخابات شوراهای شهر تهران با اتفاق آراء تایید شد

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران گفت: صحت انتخابات شوراهای شهر تهران با اتفاق آراء تایید شد و هیچ شکایتی در این باره قابل قبول نیست.

به گزارش شورانیوز از تهران  ، علیرضا رحیمی در حاشیه نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۱ خرداد) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با یادآوری آخرین وضعیت روند رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در شوراهای شهر و روستا در استان تهران، افزود: با توجه به اینکه انتخابات حوزه انتخابیه تهران مورد تایید هیئت های نظارت و اجرایی قرار گرفته بود و طبق قانون انتخابات ظرف ۴۸ ساعت فرصت دریافت شکایات وجود دارد بنابراین از مجموع ۱۹۰ شکایاتی که در دوره گذشته به هیئت نظارت شهرستان تهران ارائه شده بود و متعاقب رسیدگی به آن، انتخابات تهران تایید شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود: در این بازه زمانی ۴۸ ساعته فقط ۹ شکایت به هیئت نظارت استان تهران ارسال شد که این ۹ شکایت را بررسی کردیم.

وی ادامه داد: از فهرست خدمت چند نفر از جمله مهدی چمران اصرار بر بازشماری آراء داشتند که در این راستا هیئت مرکزی را تحت فشار قرار داد و از سویی به رئیس مجلس نیز مراجعه کرد از این رو ازجانب مراجع مختلف به ما توصیه شد که بازشماری آراء انجام شود با آنکه این افراد هیچ ادله و دلیلی را در درخواست خود ارائه نکرده بودند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: بازشماری بر اساس منطق انتخاباتی زمانی اتفاق می افتد که شبهه یا ادعای تقلب در کار باشد یا فاصله آراء آنقدر نزدیک باشد که احتمال داده شود در بازشماری آراء، نتایج تغییر یابد این در حالی است که هیچ یک از این دو موضوع در مورد وضع فعلی نتایج وجود نداشت؛ البته شکایات کنندگان دلیل محکمی ارائه نکرده بودند و تنها به برگه شکایت منحصر می شد.

رحیمی افزود: زمانی که هیئت نظارت شهر تهران به این شکایات ها رسیدگی کرد در چند مرحله نتایج ۵۰ نفر اول تهران، صورتجلسه را با سامانه وزارت کشور تطبیق داد تا اگر انحرافی در شمارش آراء یا نتایج صورت گرفته باشد اصلاح شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، ادامه داد: در اینجا نه تنها انحراف و تخلفی صورت نگرفته بود بلکه به نام آقای چمران نیز چند رای اضافه ثبت شده بود.

رئیس هیئت نظارت انتخابات شوراهای شهر و روستای استان تهران، افزود: با آنکه مهدی چمران و دیگر شکایت کنندگان ادعای تخلف در ۶ صندوق را داشتند اما هیئت نظارت استان تهران با حسن نیت تمام این موضوع را بررسی کرد و تصمیم گرفت تعداد ۱۰ صندوق را بازشماری کند بنابراین برای بازشماری این صندوق ها روز گذشته جلسه مشترکی با حضور شکایت کنندگان و رئیس هیئت نظارت تهران و رئیس اجرایی تهران تشکیل شد و در نهایت تصمیم هیئت نظارت به اطلاع شکایت کنندگان رسید که با اولویت ۶ عدد صندوقی که آنها ادعای تخلف در آنها را دارند ۱۰ صندوق را شمارش کنیم که افراد فهرست خدمت و شکایت کنندگان اصرار داشتند که باید ۴۰۰ صندوق یعنی ۱۰ درصد صندوق ها شمارش شود این در حالی است که برای چنین اصرار و درخواستی هیچ مبنا و مستندی وجود نداشت.

وی ادامه داد: با وجود این، در این جلسه اعلام کردیم نتایج ۱۰ صندوق زمانی که شمارش شود اگر اختلاف معنادار و فاحشی در نتایج وجود داشت می توانیم ادامه دهیم که شکایت کنندگان این موضوع را قبول نکردند و به دلیل آنکه تصمیم هیئت نظارت برای بازشماری آراء اقناع شکایت کنندگان بود و شکایت کنندگان از این تصمیم منصرف شدند بنابراین جایی برای بازشماری آراء وجود نداشت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، ادامه داد: در نهایت هیئت نظارت بر استان تهران موضوع را بررسی و به اتفاق آراء نتایج انتخابات حوزه انتخابیه تهران را تایید رسمی کرد و هیچ شکایتی قابل قبول نیست.

رئیس هیئت نظارت انتخابات شوراهای شهر و روستای استان تهران یادآور شد: از مجموعه کاندیداهای تهران که بالای ۳۵۰۰ کاندیدا بودند ۹ فقره شکایت صورت گرفت که خود این شکایت کنندگان از تصمیم خود مبنی بر تخلف در انتخابات منصرف شدند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار