رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۴ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 12 May
  • شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
  • کد خبر : 9934
  • چاپ خبر : اعضای شورای شهر کاشان از توضیحات شهردار قانع نشدند

سیصد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر کاشان با حضور اعضای شورا و شهردار کاشان برگزار و شهردار در مورد برخی پروژه‌های عمرانی شهرداری شفاف‌سازی کرد اما اعضای شورای شهر کاشان از توضیحات شهردار قانع نشدند.

به گزارش شورانیوز از کاشان، سیصد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر کاشان با حضور اعضا و رئیس شورای شهر این شهرستان به جهت طرح سوال از شهردار کاشان در مورد انعقاد عقد قراردادهای عمرانی با پیمانکاران با امضاء هفت عضو شورای شهر برگزار شد.

علی ثابت، موافق طرح سوال از شهردار کاشان در جلسه علنی شورای شهر کاشان اظهار داشت: طرح این سوال جنبه سیاسی ندارد و هیچ فرد خاصی مورد سوء ظن نیست در حالی که قوانین ظاهر قراردادها رعایت شده و هدف ما اطلاع از جزئیات قراردادهای منعقد شده است.

این عضو شورای شهر کاشان با بیان اینکه شفاف سازی اختلاف بین بهای خدمات و قیمت های رایج با مبادی واقعی آن است یعنی کشف قیمت حقیقی از دیگر اهداف این طرح سوال است، افزود: یک نرم افزار در صورتی خروجی واقعی دارد که منطق نرم افزار و ورودی آن نیز درست باشد.

علی هاشمی طاهری، مخالف طرح سوال از شهردار کاشان عضو شورای شهر کاشان نیز در این جلسه ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی تهران در روز چهارشنبه اظهار داشت: شرایط مناقصه توسط شهرداری در امور عمرانی با پیمانکاران رعایت شده است در حالی شهرداری کاشان به عنوان تنها ارگان تعدیل قرارداد نداشته است.

علی رسول زاده، موافق طرح سوال از شهردار کاشان نیز در این جلسه اظهار داشت: این سوال همیشه مطرح بوده است که چرا کاشان جزء شهرهای گران کشور است به گونه‌ای که این شهر به طور میانگین ۲۰ درصد تفاوت قیمت با شهرهای مجاور خود از جمله قم دارد.

این عضو شورای شهر کاشان ضمن انتقاد از عدم رعایت اولویت بندی اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر افزود: برخی پروژه‌ها بدون انعقاد قراردادی در شهرستان کاشان شروع شده است و در همین راستا نیز چندین مرتبه میزان بدهی شهرداری را مطالبه کردیم اما پاسخی دریافت نشده است.

سید مهدی ناظم رضوی نیز در این جلسه با بیان اینکه تورم و گرانی در همه شهرهای کشور وجود دارد به گونه‌ای که تورم در تهران سه برابر نسبت به کاشان است، اظهار داشت: لازم بود این موضوع در جلسه کمیسیون عمران شورای شهر کاشان مطرح شود و پس از آن به صحن علنی شورا راه پیدا کند اما این سلسه مراتب رعایت نشد.

عضو شورای شهر کاشان به عنوان مخالف طرح سوال از شهردار کاشان با بیان اینکه طرح غیر عمرانی هزینه و مالیات آن بالاتر است، افزود: ما در امور عمرانی چهار ردیف ساخت و ساز نسبت به درجه اهمیت داریم در حالی که متاسفانه تمامی امور عمرانی به یک دید نگاه شده است و فهرست بهای در نظر گرفته شده نیز باید خاص باشد.

ناظم رضوی با بیان اینکه هر پروژه باید فهرست بهای مخصوص به خود داشته باشد، خاطرنشان کرد: در مورد این فهرست بها باید در کمیسیون عمران مورد بحث گذاشته شود اما طی این چهار سال هیچ گونه جلسه‌ای در این مورد انجام نشد و به اعضای این کمیسیون هیچ گونه توجهی نشده است.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌های دولتی نیز بدون عقد قرارداد انجام می‌شود، تصریح کرد: ممکن است برخی پروژه‌ها به دلیل عدم فوت وقت و وجود پیمانکار خوب بدون عقد قرارداد آغاز به کار شده است و پس از شروع به کار قرارداد منعقد شد و به همین جهت پروژه ها را به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع دهند.

مجید شمس، عضو شورای شهر کاشان به عنوان موافق طرح سوال از شهردار کاشان اظهار داشت: فهرست بها در تمامی پروژه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد و تمامی موارد در فهرست بها دیده شده است و اگر اطلاعاتی داده می‌شود به دلیل مغایرت با فهرست بها بوده است.

در پایان شهردار کاشان در مورد عقد قراردادهای شهرداری با پیمانکاران توضیحاتی ارائه داد و در پایان امضا کنندگان طرح سوال از شهردار قانع نشده و مصوب شد تا جلسه‌ای در کمیسیون عمرانی و فنی شورای شهر کاشان منعقد شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار