رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
  • کد خبر : 9930
  • چاپ خبر : لزوم هزینه کردن عوارض خدمات شهری که از اتباع افاغنه حاصل می‌شود برای خود آن‌ها

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین بر هزینه کردن عوارض خدمات شهری که از اتباع افاغنه حاصل می‌شود برای خود آن‌ها در محلی که ساکن هستند، تأکید کرد.

به گزارش شورانیوز از قزوین، جلسه شورای اسلامی شهر قزوین ظهر امروز در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد و لایحه دو فوریتی شهرداری قزوین مبنی بر هزینه سرانه خدمات شهری اتباع خارجی در سال جاری مورد بررسی قرار گرفت.

در این لایحه به ازای هر سرپرست خانوار ۱۵۰ هزار تومان، هر عضو خانواده ۴۵ هزار تومان و به ازای مجردها ۲۵ هزار تومان به عنوان هزینه سرانه خدمات شهری اتباع خارجی دریافت می‌شود.

فرج‌اله فصیحی‌رامندی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در این جلسه بر هزینه کردن عوارض خدمات شهری که از اتباع افاغنه حاصل می‌شود برای خود آن‌ها در محلی که ساکن هستند، تأکید کرد.

در ادامه این جلسه شهلا عطایی عضو شورای اسلامی شهر قزوین هم بیان کرد: اتباع افاغنه همانند دیگران از خدمات شهری برخوردار می‌شوند و برخی از آن‌ها که از وضعیت مناسب بهداشتی برخوردار نیستند، مشکلاتی را به وجود آورده‌اند.

وی افزود: به عنوان نمونه در ناصرآباد کودکان اتباع افاغنه همانند دیگران در صف نانوایی و یا در مدارس حضور می‌یابند و همین منجر به بروز مشکلاتی شده و مردم این منطقه از وضعیت یاد شده ناراضی هستند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین عنوان کرد: باید تمهیداتی را اندیشید که کودکان و نوجوانان ناصرآباد به صورت جداگانه از خدمات آموزشی و شهری برخوردار شوند.

عطایی خاطرنشان کرد: به نظرم اگر از درآمد حاصله عوارض خدمات شهری اتباع خارجی برای خود آن‌ها امکاناتی را فراهم کرد تا از آنان استفاده کنند بیشتر مشکلات موجود را برطرف می‌کند.

در ادامه جلسه احد چگینی دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: در سال گذشته مقرر شده بود بخشی از هزینه سرانه خدمات شهری اتباع خارجی به شورای شهرستان قزوین اختصاص یابد و  مسؤولان مربوطه باید گزارشی از این مهم به شورا ارائه دهند.

وی تصریح کرد: باید درآمد به دست آمده از اتباع افاغنه برای آن‌ها هزینه شود تا اتباع افاغنه خدمات شهری را در محل‌هایی که برای آن‌ها احداث شده، دریافت کنند.

به گزارش فارس، بعد از بررسی اعضای شورای اسلامی شهر قزوین و بیان نقطه نظرات آن‌ها، لایحه هزینه سرانه خدمات شهری اتباع خارجی همانند سال گذشته به تصویب رسید.

گفتنی است در این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر قزوین از جمله فاطمه اشدری، علی‌ صادقی‌نیارکی، محمدرضا صدیقی، عباس ظاهری، حکمت‌اله داودی، حسین صلح‌جو و سید کاظم مجابی حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار