رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
  • جمعه ۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
  • کد خبر : 991
  • چاپ خبر : سرانه تولید زباله هر شهروند اصفهانی کمتر از یک کیلوگرم است

مهندس وحید فولادگر گفت: شهرداری اصفهان روزانه در سطح شهر حدود ۹۰۰ تن زباله یا پسماند تر جمع­‌آوری می­کند که با احتساب شهرک‌های اقماری این رقم به ۱۱۰۰ تن می­رسد.

به گزارش شورا ، مهندس وحید فولادگر در حاشیه جلسه کمیته بهداشت این شورا که با حضور نمایندگان دستگاههای مختلف دولتی و به منظور ایجاد هماهنگی لازم جهت برگزاری نشست «شهرنشینی، محیط زیست و سلامت» برگزار شد، در گفتگویی هزینه سرانه برای جمع­‌آوری زباله و حمل و امحای آن را در اصفهان حدود ۱۱ هزار و ۳۰ تومان اعلام کرد و گفت: از مجموع زباله­ های روزانه تولیدی شهروندان اصفهان به صورت پسماند تر ، حدود سیصد تن به صورت شیرابه و تبخیر در می­‌آید و سیصد تن آن نیز به کود کمپوست تبدیل خواهد شد.

وی میزان تبدیل زباله ­ها به بازیافت را ۵ تا ۷ درصد و میزان دفن آن را حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد عنوان کرد و گفت: شهرداری اصفهان روزانه در سطح شهر حدود ۹۰۰ تن زباله یا پسماند تر جمع­‌آوری می­کند که با احتساب شهرک‌های اقماری این رقم به ۱۱۰۰ تن می­رسد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در همین زمینه از جمع­‌آوری روزانه حدود چهارصد تن ضایعات حاصل از پروژه­های عمران شهری، ۱۲۰ تن ضایعات فضای سبز و ۶ هزار تن نخاله­‌های ساختمانی در کلانشهر اصفهان خبر داد و گفت: البته این ارقام در فصول مختلف سال تغییر می­کند.

مهندس فولادگر، میزان زباله جمع­آوری شده در اصفهان طی ۵ ماهه اول سال جاری را نیز حدود ۱۷۹ میلیون کیلوگرم اعلام و تصریح کرد: در این مدت بیش از ۲۲ میلیون کیلوگرم ضایعات فضای سبز جمع­آوری شده است.

رئیس کمیته بهداشت شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به مشکل تولید زباله­های غیرعادی و خطرناک تولیدی در مطب­های پزشکان این کلانشهر تصریح کرد: در مهرماه سال جاری بیش از ۷۶ هزار کیلوگرم زباله غیرعادی و خطرناک مطب خصوصی پزشکان اصفهانی جمع­آوری شده است که بیشترین میزان تولید این نوع زباله در محدوده شهرداریهای مناطق هشت، یازده و دوازده به مقدار ۱۴هزار و ۸۳۰ کیوگرم و کمترین میزان در مناطق هفت و ده و چهارده به میزان ۷۳۱۰ کیلوگرم بوده است.

وی در بخش دیگری از این گفتگو، یکی از ضروریات توسعه پایدار در کلانشهرها را اعمال مدیریت پسماندها دانست و تصریح کرد: با مدیریت صحیح پسماند ها، می­توان اعمال منجر به آسیب­رسانی به محیط زیست را کنترل و به ایجاد شهر سالم کمک کرد.

مهندس فولادگر اهمیت موضوع زباله­‌های شهری بر سلامت مردم را یادآور شد و ضمن برشمردن برخی از ثمرات مفید مدیریت پسماند همچون افزایش حساسیت شهروندان نسبت به رعایت نظافت و بهداشت عمومی، پردازش پسماندها و مراحل بازیافت و جلوگیری از آلودگی آب ­های زیرزمینی خاطرنشان کرد: باید برای تامین هزینه­‌های سنگین مدیریت پسماندها از راهکارهایی همچون مشارکت دادن تولیدکنندگان زباله­‌ها در امحای آنها بهره گرفت چرا که با این مشارکت شهروندان به مشکلات جمع­ آوری زباله و معضلات مبتلابه، مشکلات زیست محیطی ناشی از زباله‌­ها، حفظ نظافت شهر و بهداشت عمومی کاملاً آشنا می­شوند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار