رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
  • کد خبر : 9889
  • چاپ خبر : شهرداری در پیاده‌راه سازی اکباتان ورود نکند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه شهرداری همدان توانایی نگهداری پیاده راه بوعلی را ندارد، گفت: بر این اساس بهتر است شهرداری در پیاده‌راه‌سازی اکباتان ورود نکند.

به گزارش شورانیوز از همدان، محمدرضا الیاسی در کمیسیون خدمات شهری همدان و در ابتدای جلسه به دلیل عدم حضور شهردار و معاونانی که به این مراسم دعوت شده بودند، خواستار عدم برگزاری جلسه شد و اظهار کرد: پروژه پیاده‌راه بوعلی یکی از بزرگترین پروژه‌هایی بود که شهرداری در آن کار انجام داد که خوب و راضی‌کننده نیز بود اما اکنون در نگهداری آن مشکلاتی ایجاد شده است.

وی وظیفه شورا را وظیفه نظارتی و وظیفه شهرداری را اجرایی دانست و گفت: عدم حضور شهردار و معاونان در این جلسه نشان می‌دهد شاید شهرداری شاید تصمیم جدی در خصوص نگهداری پیاده راه ندارد و یا اینکه فعلاً نمی‌خواهد کاری انجام دهد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه یکسری خرابی‌های پیش آمده عادی است، گفت: باید تعمیرات و نگهداری پیاده‌راه به موقع انجام شود تا با مشکلات اساسی مواجه نشویم، باید به موقع تصمیم بگیریم.

وی با اشاره هزینه ۸ میلیاردی در ایجاد پیاده‌راه، تصریح کرد: هزینه نگهداری پیاده‌راه سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان است که در صورت عدم نگهداری طی دو سال آینده از بین می‌رود و باید هزینه اجتماعی بالایی در این خصوص بپردازیم.

الیاسی تخریب راه‌بندهای نصب شده در پیاده‌راه بوعلی را از سوی شهرداری دانست و افزود: مشکل از شهرداری است چرا باید شهرداری اجازه دهد عده‌ای اموال شهر را تخریب کنند؛ یعنی آنقدر شهر بی صاحب شده است؟!

وی در پاسخ به ادعای مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری همدان مبنی بر درخواست عدم برخورد با دستفروشان تخریب‌کننده تجهیزات و امکانات پیاده‌راه از سوی برخی به منظور جلوگیری از ایجاد تشنج، تأکید کرد: باید اسم فرد و یا افرادی که این درخواست را دارند عنوان کنید تا اعضای شورا و یا مجموعه شهرداری مورد اتهام قرار نگیرند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: شهرداری مدام جلسه‌ای به منظور شروع پیاده‌راه‌سازی خیابان اکباتان برگزار می‌کند در حالی که نمی‌تواند پیاده‌راه بوعلی را نگهداری کند، شهرداری در پیاده‌راه سازی اکباتان ورود نکند.

وی خاطرنشان کرد: قرار بر این بود پیاده راه بوعلی مدیریت شود که نشده و اکنون پیاده‌راه رها شده است.

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: شرایط تخریب معبرها و راه‌بندهای پیاده‌راه بوعلی هر روز و هرشب اتفاق می‌افتد و دستفروشان راه‌بندها را تخریب می‌کنند.

احسان صباغ با بیان اینکه تخریب تنها در پیاده‌راه بوعلی نیست، گفت: در ضلع شمالی و جنوبی پیاده‌راه، راه‌بندها تخریب شده است؛ در روکش پل‌ها، تابلوها و… نیز تخریب داریم.

وی با اشاره به تخریب راه‌بندها از سوی برخی مغازه‌داران و کسبه، بیان کرد: تا زمانی که قانون پشت ما نباشد در اینگونه موارد محکوم هستیم؛ تجهیزات شب هنگام توسط دستفروشان تخریب می‌شود و حجم آسیب‌ها در موارد مختلف در شهر بسیار بالاست.

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری همدان در پایان یادآور شد: برخی خواستار عدم برخورد با تخریب‌کنندگان به منظور جلوگیری از ایجاد تنش هستند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار