رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۲۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 30 April
  • چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
  • کد خبر : 9879
  • چاپ خبر : حجم سرمایه گذاری ۸ هزار میلیارد تومانی طی چهار سال اخیر

مدیر سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری تبریز گفت: در کنار تنظیم سند ۱۰ ساله، حجم سرمایه گذاری ۸ هزار میلیارد تومانی طی چهار سال اخیر در حالی صورت گرفته است که قبل از این دوره زمانی حجم سرمایه گذاری در تبریز چندان چشمگیر نیست.

به گزارش شورانیوز از تبریز ، سعید علیزاده قویفکر با اشاره به ایجاد فضای مناسب کسب و کار و تسهیل در مراحل بروکراسی افزود: تهیه اطلس سرمایه گذاری موجب شکل گیری ابعاد جدید در ساز و کار سرمایه گذاری همسو با طرح های تفصیلی و جامع تبریز می شود.

وی تصریح کرد: سیاست گذاری در حجم و میزان اجرای پروژه های سرمایه گذاری در چشم انداز۱۰ ساله، رشد نرخ درآمد های پایدار شهرداری تبریز را تضمین می کند.

علیزاده اظهار داشت: اطلس ۱۰ ساله سرمایه گذاری از جمله تاکیدات شهردار محترم کلانشهر تبریز بوده و با همکاری مراکز آموزش عالی و معاونت برنامه ریزی شهرداری تبریز انجام خواهد شد.

علیزاده قویفکر ضمن تاکید بر زمینه‌های همکاری شهرداری تبریز با گروه‌های سرمایه‌گذاری، به شرط اثبات توان مالی و عملیاتی طرف همکاری اعلام کرد: در اطلس و چشم انداز ۱۰ ساله سرمایه گذاری، پروژه‌های مسکن‌سازی بافت فرسوده و حاشیه‌نشین  و همچنین توسعه و تکمیل ایستگاه‌های مترو و مراکز رفاهی، تفریحی و خدماتی مورد توجه بیشتری قرار می گیرد.

وی متذکر شد: سیاست گذاری اصلی شهرداری تبریز در راستای میزبانی گردشگری در سال ۲۰۱۸ است و در این راستا عوارض احداث پروژه های اقامتی، توریستی، هتل، سوئیت ورزشی، سینما و… بر مبنای سیاست های تشویقی مصوب شورای محترم شهر تبریز کاملاً رایگان میباشد.

علیزاده همچنین به پیش بینی حجم پنج هزار میلیارد تومانی سرمایه گذاری در سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: و بخش عمده از این حجم سرمایه گذاری به اجرای پروژه های تفریحی، رفاهی معطوف شده است.

وی احداث هتل، شهر بازی، مجتمع چند منظوره در ۶۱۹ هزار متر مربع و حجم سرمایه گذاری یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان  با احتساب آورده شهرداری در توقفگاه اتوبوسرانی میدان آذربایجان، اجرای پروژه آتا سنتر و آیسان به صورت مشارکتی، تجمیع دکل های BTS مخابرات، و تکمیل پروژه بازار جواهر را از جمله پروژه های سرمایه گذاری قابل اهمیت برشمرد.

وی ادامه داد: ارائه مشوق های ویژه به سرمایه گذاران هتل‌سازی و تسریع در صدور پروانه‌های احداث، از جمله قوانینی است که با حمایت شهردار محترم و تصویب شورای اسلامی شهر، در این خصوص اجرایی می شود.

مدیر سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری تبریز تسهیل روند بروکراسی در سال‌های اخیر و توزیع و جهت‌گیری پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری با اولویت مناطق کم‌برخوردار در سطح شهر را از مهمترین تاکیدات شهردار تبریز عنوان کرد.

وی تصریح کرد: شهرداری تبریز در سال ۹۵، با جذب سرمایه مستقیم خارجی  به مبلغ ۲۹۹ میلیون دلار در قالب  قرارداد BOT برای احداث کارخانه تولید انرژی از پسماند های شهری، رتبه نخست جذب سرمایه‌گذاری‌ را در بین شهرداری‌های کشور در سالهای ۹۳ و ۹۴ از آن خود کرده است.

علیزاده قویفکر با اعلام اینکه حجم سرمایه گذاری شهرداری تبریز در سال های ۹۳، ۹۴ ، ۹۵ و شش ماه ۹۶ به هشت هزار میلیارد تومان می رسد

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار