رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April
  • چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
  • کد خبر : 9858
  • چاپ خبر : بررسی اعتراض نامزدهای انتخابات شوراها در قم با حضور معترضین

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان قم از بررسی اعتراض نامزدهای انتخابات شوراها در قم با حضور معترضین خبر داد.

به گزارش شورانیوز از قم ، احمد امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه در انتخابات شوراها شاهد حضور گسترده مردم و نامزدهای مختلف از جریان‌های سیاسی بودیم، اظهار داشت: با پایان یافتن انتخابات و اعلام نتایج بالطبع برخی از نامزدها اعتراضاتی را داشتند.

وی ادامه داد: به استناد مواد ۵۵ و ۵۶ قانون تشکیلات،وظایف وانتخابات شوراهای اسلامی کشور،چنان چه پس از اعلام صحت انتخابات از سوی هیات نظارت شهرستان نامزدی درخصوص نتایج اعلام‌شده شوراهای اسلامی شهر وروستا،شکایت داشته باشند،می‌توانند شکایت‌های خود را به هیات های نظارت ارائه دهند.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان قم افزود: بر همین اساس در مهلت قانونی که روزهای ۹ و ۱۰ خردادماه به این امر اختصاص‌یافته بود ۶۴ نفر از نامزدها اعتراض خود را به هیات عالی نظارت استان تحویل دادند.

وی افزود: پیش‌ازاین هم ۹۰ نفر از نامزدها اعتراض خود را به هیات اجرایی تحویل داده بودند که در بین آن‌ها افرادی نیز وجود دارند که شکایت خود را هم به هیات اجرایی و هم به هیات نظارت تحویل داده‌اند.

امیرآبادی با بیان این‌که هیات نظارت استان مسئول رسیدگی به این شکایت‌ها است، تأکید کرد: جلسه‌ای روز چهارشنبه ۱۷ خردادماه در استانداری با حضور کاندیدهای معترضی که در مهلت قانونی اعتراض خود را انجام داده‌اندو نمایندگان  استان در مجلس برگزار می‌شود.

وی از آمادگی هیات نظارت برای بررسی اعتراض‌ها خبر داد و گفت: در این جلسه به اعتراض‌های کاندیدها با حضور اعضای هیات عالی نظارت رسیدگی خواهد شد.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان قم افزود:هرصندوقی که کاندیداها به آن اعتراض داشته باشند و برای آن سند یا دلیلی داشته باشند همان صندوق در حضورآن‌ها مورد بازشماریقرارخواهدگرفت.

وی به انتخابات سایر شهرهای قم اشاره کرد و افزود: ۴نفر از نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شوراها در شهرهای اطراف قم هم اعتراض داشتند که به آن‌ها هم رسیدگی می‌شود.

امیرآبادی در خصوص انتخابات در روستاهای قم نیز گفت: شکایاتی ازروستاها هم به هیات نظارت شهرستان رسیده که بعد از بررسی مقررشده صندوق چند روستا باز شماری شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار