رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April
  • چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
  • کد خبر : 9845
  • چاپ خبر : اعضای شورای پنجم اولین پیشگامان مبارزه با فساد خواهند بود

سید احمدرضا دستغیب در جلسه هم اندیشی منتخبان شورای پنجم شهر شیراز با استادان دانشگاه شیراز افزود: منتخبان مردم در شورای پنجم شهر شیراز تا به امروز هیچگونه دستورکاری برای ادامه کار شهردار فعلی یا انتخاب شهردار جدید نداشته اند.

به گزارش شورانیوز از شیراز ، سید احمدرضا دستغیب در جلسه هم اندیشی منتخبان شورای پنجم شهر شیراز با استادان دانشگاه شیراز افزود: منتخبان مردم در شورای پنجم شهر شیراز تا به امروز هیچگونه دستورکاری برای ادامه کار شهردار فعلی یا انتخاب شهردار جدید نداشته اند.
وی بیان کرد:‌گزینه هایی که شبکه های مجازی یا برخی سایت ها مطرح می کنند تنها گمانه زنی است و مورد تایید نیست.
این عضو منتخب پنجمین دوره شورای شهر شیراز ادامه داد: اعضای شورای پنجم در تمام تصمیم گیری های خود از جمله انتخاب شهردار خواهند کوشید که منافع شهر و شهروندان به بهترین شکل ممکن تامین شود.
دستغیب، خواستار تداوم جلسات و نشست های هم اندیشی با دانشگاهیان شد و گفت: ما به خوبی به نقش و جایگاه دانشگاه های فارس و شیراز واقف هستیم و اجازه نخواهیم داد هیچ پروژه و تصمیمی در شهر شیراز بدون نظر خواهی و مشورت با استادان دانشگاه، متخصصان و کارشناسان عملیاتی شود.
وی، ترافیک، حمل و نقل، مهاجرت و حاشیه نشینی را از جمله مشکلات اساسی موجود در کلانشهر شیراز دانست و گفت: حل این مسائل و مشکلات کار آسانی نیست و شورای پنجم می کوشد که با همفکری و استفاده از ظرفیت دانشگاه ها در مسیر حل این مشکلات گام بردارد.
دیگر منتخب مردم شیراز در شورای پنجم گفت: قطعا شورای پنجم در کنار توجه به فعالیت های عمرانی، به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز اهمیت خواهد داد و برای تحقق شعار شهری سالم و شهروندان با نشاط تلاش خواهد کرد.
نوذر امامی افزود: ما در بحث اقدامات عمرانی و فعالیت های اقتصادی در کشور نسبتا خوب عمل کرده ایم اما در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی و گسترش نشاط و شادی در بین مردم ضعیف عمل کرده ایم.
منتخب دیگر مردم شیراز در شورای پنجم این شهر، ضمن تاکید بر خواست اعضای شورای پنجم برای تعامل و همکاری با دانشگاه شیراز گفت: همه ما خواهیم کوشید که شورای پنجم یک شورای پاسخگو با فعالیت هایی کاملا شفاف باشد.
سولمازدهقانی افزود: شورای پنجم به هیچ وجه مخالف انجام اقدامات و فعالیت های عمرانی در شهر شیراز نخواهد بود اما معتقدیم که در کنار توجه به فعالیت های عمرانی باید به اقدامات فرهنگی نیز توجه شود.
وی گفت: همه ما می کوشیم که تمام شهروندان در هر نقطه ای از این شهر که زندگی می کنند از خدمات مطلوب و امکانات شهر بهره مند شوند.
دهقانی افزود: باید شرایط را برای حضور و مشارکت هرچه بیشتر بانوان در فعالیت های اجتماعی شهر فراهم کنیم.
دیگر منتخب مردم شیراز در شورای اسلامی این شهر، نظارت و راهبری، تصمیم سازی و تصمیم گیری و انتخاب شهردار را از وظایف اصلی شورا دانست و گفت: تحقق این وظایف به راحتی ممکن نیست و در این راه باید از نظرات متخصصان و دانشگاهیان نهایت بهره را برد.
علی ناصری افزود: شورای پنجم در کنار فعالیت های عمرانی، مسائل اجتماعی و فرهنگی را نیز جدی خواهد گرفت.
وی، با اشاره به بودجه سه هزار و ۲۸۳ میلیارد ریالی امسال شهرداری شیراز گفت: اینکه رقم بودجه شهرداری بالا باشد اتفاق بدی نیست اما تحقق این بودجه نباید به قیمت وارد آوردن فشار به مردم باشد.
منتخب دیگر مردم شیراز در شورای پنجم این شهر، مبارزه با فساد را اصلی ترین شعار اصلاح طلبان برای ورود به عرصه انتخابات شورا دانست و گفت: قطعا اعضای شورای پنجم اولین پیشگامان مبارزه با فساد خواهند بود.
ابراهیم صبوری افزود: در جریان تبلیغات انتخاباتی، بحث ایجاد اتاق شیشه ای در شورای شهر را با هدف شفاف سازی مطرح کردیم که بی تردید آنرا اجرایی خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری دانشگاه شیراز یک مرکز مطالعاتی به عنوان پل ارتباطی بین دانشگاه و مدیریت شهری ایجاد کنیم.
در این نشست تعدادی از استادان، کارشناسان و متخصصان دانشگاه ها و مجموعه های دیگر به بیان دیدگاه های خود درباره مسائل و مشکلات کلانشهر شیراز و راه های رفع آنها مباحثی مطرح کردند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار