رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۲۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 4 May
  • سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
  • کد خبر : 9832
  • چاپ خبر : دولت به تعهداتش در حمل و نقل عمومی عمل نکرده است

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه دولت به تعهداتش در حمل و نقل عمومی عمل نکرده است، گفت: قرار بود دولت یک‌هزار واگن به حمل و نقل ریلی تهران اضافه کند که این تعهد هنوز عملیاتی نشده است.

 به گزارش شورانیوز از تهران ، ابوالفضل قناعتی در تذکر پیش از دستور سیصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: براساس برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران، خطوط ۶ و ۷ مترو باید مورد بهره‌برداری قرار بگیرد و در تابلوهای سطح شهر نیز خردادماه زمان افتتاح این خطوط اعلام شده است.

وی افزود: سال قبل، از دولت درباره واگذاری یک‌هزار واگن به متروی تهران هماهنگی‌هایی صورت گرفت و نیز این اقدام تاکنون انجام نشده است.

وی گفت: در صورتی که این واگن‌ها به خطوط ۶ و ۷ مترو اضافه نشود، همچنان مشکلاتی همانند خط ۳ را خواهیم داشت که در فاصله ورود قطار، یک ربع تا نیم ساعت خواهد بود.

وی افزود: باید همه ما به قانون احترام بگذاریم و به تعهدات خود عمل کنیم.

قناعتی بیان داشت: دولت موظف است ۵۰ درصد از هزینه‌های مترو و اتوبوس را بپردازد، ولی این اقدام در چند سال گذشته اتفاق نیفتاده است.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: امیدواریم دولت هم‌زمان با افتتاح خط ۷ مترو، یک‌هزار واگن متعهد شده را به ناوگان ریلی شهر تهران اضافه کند.

وی درباره افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی نیز بیان داشت: وزارت کشور نیز هنوز افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی را بیان نکرده است و ما نمی‌توانیم با رانندگان متخلف برخورد کنیم.

وی افزود: اگر وزارت کشور هر چه سریع‌تر اعلام کند که کرایه‌های حمل و نقل عمومی در سال جاری افزایش می‌یابد یا خیر، مسئولان، مدیران و تاکسیرانان نیز از این سردرگمی خارج می‌شوند.

وی افزود: شهر تهران ۵ هزار اتوبوس نیاز دارد و در شأن شهروندان نیست که با اتوبوس‌های فرسوده و دارای مشکل تردد کنند، چرا که آنها همت خود را نشان داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار