رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 8 May
  • دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
  • کد خبر : 9816
  • چاپ خبر : مسکن مهر یکی از طرح‌های بسیار موفق و خوب در حوزه کمک به اقشار کم درآمد بوده

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهانبه بررسی موفق بودن یا نبودن طرح مسکن مهر پرداخت و این طرح را یکی از اقدامات موفق دولت دهم برشمرد.

به گزارش شورانیوز از اصفهان ، عبدالرسول جانثاری در خصوص ارزیابی طرح مسکن مهر اظهار کرد: طرح مسکن مهر را از چند منظر باید در نظر گرفت که مردم یکی از آن منظرها هستند که تقریباً با فرد خریدار این مسکن فقط هزینه ساخت و ساز را از خریدار دریافت می‌کنند و به طور کلی هزینه‌ها نصف می‌شد.

وی افزود: در طرح مسکن مهر به طور مثال یک فرد با ذخیره مبلغی بالغ‌بر ۱۰ میلیون تومان با یک وام ۲۰ الی ۳۰ میلیونی می‌توانست مسکنی با مبلغ ۴۰ الی ۵۰ میلیون تومان را تحویل گیرد.

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مسکن مهری که در اصفهان تحویل مردم داده شد مبالغ متفاوتی داشت که مسکن‌های ۲۰ الی ۳۰ میلیون تومانی بوده است؛ این منظر حق مردم است چرا که اقشار کم درآمد با یک اندوخته بسیار کمی می‌توانند صاحب مسکن شوند.

وی با اشاره به اینکه دولت منظر دیگر در بحث مسکن مهر است، تأکید کرد: اعتباراتی باید برای این طرح تعریف می‌شد که این اعتبارات هزینه‌های سنگینی را به دنبال خود داشت به همین دلیل گلایه‌هایی در این رابطه در دولت وجود داشته است.

جانثاری با اشاره به مسائل فنی مسکن‌های مهر ادامه داد: هم‌چنین بسیاری از مسکن‌های مهر دارای تکنولوژی‌های روز در زمینه فنی بودند اما در تعیین حال بسیاری از این واحدها هم از نظر تکنولوژِی اجرا ضعف داشتند.

وی بیان کرد: در انتخابات مسأله ناصحیح بودن جانمایی‌های مسکن مهر بسیار پربحث شد اما باید توجه داشت که درصدهای بسیار کمی از مسکن‌های مهر جانمایی صحیحی نداشتند یعنی در مکانی سرمایه‌گذاری شده که آن مساکن خالی از سکنه باشد.

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: معدود شهرهایی در همین استان اصفهان وجود دارند که دولت برای مسکن‌های مهر آن شهر هزینه کرده باشد و آن‌ها خالی از سکنه باشند.

وی با بیان اینکه در مجموع طرح مسکن مهر اقدامی برای اقشار کم درآمد ایران بوده که این اقدام بسیار شایسته و خوب بوده است، گفت: صحبت‌های بسیاری  در خصوص مساکن خالی در سطح شهر می‌شود اما در پاسخ به این حرف‌ها باید گفت که مسکن‌هایی خالی هستند اما باید مشاهده کرد که برای ساکن شدن در این مسکن‌ها چه میزان باید هزینه کرد.

جانثاری در ادامه عنوان کرد: برای تحویل گرفتن مسکن‌های خالی از سکنه در شهر اصفهان باید مبلغ سنگینی، به طور مثال حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کرد اما توجه داشته باشیم که آیا یک جوان در اوایل زندگی خود می‌تواند این میزان برای مسکن هزینه کند و مسکن تهیه کند؟

وی تأکید کرد: وام ۱۰۰ میلیون تومانی برای گرفتن مسکن برای جوانان تعیین کردند اما اقساط این وام ۱۰۰ میلیونی را جوان ایرانی نمی‌تواند به خوبی پرداخت کند.

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: طرح مسکن مهر با نگاهی مردمی طراحی شده بود و نگاهش این بود تا مردم با حداقل حقوق صاحب مسکن شوند.

وی در پایان ابراز کرد: همه طرح‌ها مشکلاتی دارند و مسکن مهر طرح بسیار بزرگی بود که قاعدتاً مانند تمامی پروژه‌ها و طرح‌ها بی‌عیب و نقص نبوده است اما به طور کلی مسکن مهر یکی از طرح‌های بسیار موفق و خوب در حوزه کمک به اقشار کم درآمد بوده است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار