رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
  • کد خبر : 9805
  • چاپ خبر : هیأت نظارت مشهد و استان قانع نشده اند/فرمانداری و هیأت اجرایی سعی در مخفی نمودن دارند

عضو شورای شهر مشهد گفت: متأسفانه فرمانداری و هیأت اجرایی سعی در مخفی کردن ادامه روند شمارش آرا دارند و می‌خواهند اعتراضات، تمام‌شده تلقی شود.

به گزارش شورانیوز از مشهد ، علی‌اصغر نخعی راد  به تشریح نتیجه اعتراضات به روند انتخابات شورای شهر مشهد پرداخت و گفت: پس از اعتراضات متعدد کاندیداها، هیأت نظارت بدوی در وهله اول حکم به بازشماری ۳۰ صندوق رأی داد که در نتیجه این بازشماری، آرا اعضای لیست معتمدین انقلاب بین ۵ تا ۲۴ درصد افزایش یافت.

وی افزود: در نیمی از این صندوق‌ها بین ۲۰ تا ۱۰۰ برگ رأی با دستخط یکسان کشف شد که نام کاندیداهای لیست حامی دولت بر روی آن نوشته‌شده بود.

عضو شورای شهر اظهار داشت: با توجه به اینکه ۳۰ صندوق، تنها ۲٫۵ درصد کل صندوق‌های اخذ رأی در شهر مشهد را تشکیل می‌دهد هیأت نظارت استان مصوب کرده است که در گام دوم تعداد ۵۰ صندوق دیگر نیز بازشماری شود.

وی ادامه داد: چنانچه نتیجه بازشماری این ۵۰ صندوق نیز همانند بازشماری اولیه باشد، ۱۵ درصد صندوق‌ها بازشماری خواهد شد که این درصد، قابل‌تعمیم به ۱۰۰ درصد صندوق‌ها است.

نخعی راد خاطر نشان کرد: متاسفانه فرمانداری و هیأت اجرایی سعی در مخفی نمودن این موضوع دارند و می‌خواهند اعتراضات، تمام‌شده تلقی شود اما این‌گونه نیست، هیأت نظارت مشهد و استان قانع نشده اند و ما خواستار ادامه بازشماری هستیم.

این کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: تعلل و کارشکنی فرمانداری در این امر و بازشماری قطره چکانی صندوق‌ها در حالی است که در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به مجرد اعتراض کاندیداهای لیست امید، فرمانداری در وهله اول ۱۶ درصد صندوق‌ها را بازشماری کرد که یک درصد نیز از حد متعارف بیشتر بود.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه فرمانداری و هیأت اجرایی مایل به ادامه رسیدگی به اعتراضات نیستند اما از آنجا که حجم تخلفات زیاد بوده، باید بازشماری ادامه پیدا کند و حتی اگر مستندات پیرامون تخلف نیز وجود نداشت با توجه به ممانعت از حضور نمایندگان برخی کاندیداها در هنگام شمارش آرا، فرمانداری باید به درخواست بازشماری ما ترتیب اثر بدهد.

نخعی راد جلسه اعضای لیست امید با رئیس شورای شهر را نیز بدون وجاهت عنوان کرد و گفت: همانطور که اشاره شد، با توجه به اینکه هیأت نظارت، نتیجه انتخابات را تأیید نکرده است آنان هنوز منتخب محسوب نمی‌شوند و در جلسه شورای شهر نیز این موضوع مطرح شد، با توجه به اینکه احتمال دارد در اثر بازشماری، نتیجه انتخابات تغییر کند تشکیل جلسه با این کاندیداها به عنوان منتخبین شورا، اقدام درستی نبود.

وی خاطرنشان کرد: اظهارات فرماندار مشهد درباره انتخابات نشان دهنده طرفداری و خروج از بی طرفی است و اینکه ایشان از عبارت «لیست مقابلِ شکست‌خورده» استفاده کرده اند نشان دهنده محبت ایشان به اعضای یک لیست و کینه از لیست دیگر است.

این کانیدای انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد افزود: استفاده از این تعبیرات صرف نظر از اینکه نشان دهنده جانبداری و ظاهر شدن در نقش وکیل مدافع است، این مسئله را تداعی می کند که علت ممانعت از بازشماری آرا نیز تمایل به پیروزی یک گروه خاص است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار