رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۲۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 30 April
  • پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
  • کد خبر : 9756
  • چاپ خبر : استفاده از سامانه‌های هوشمند حمل و نقل اجتناب‌ناپذیر است

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان، افزایش کمیت و کیفیت سرویس‌دهی به شهروندان در حمل و نقل را امری ضروری دانست و گفت: استفاده از سامانه‌های هوشمند حمل و نقل اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش شورانیوز از همدان، کامران گردان در جلسه کمیسیون خدمات شهری همدان، اظهار کرد: در دهه اخیر ساماندهی حمل و نقل و ترافیک با استفاده از ابزارها و سامانه‌های هوشمند حمل و نقل مورد توجه سازمان‌های مرتبط، آژانس‌ها، ‌شرکت‌ها و موسسات اتومبیل کرایه بوده است.

وی ‌ با بیان اینکه توجه به حمل و نقل و افزایش کمیت و کیفیت سرویس‌دهی به شهروندان به ویژه در بخش جابجایی مسافر با در نظر گرفتن ترافیک شهری امری ضروری است، گفت: استفاده از سامانه‌های هوشمند حمل و نقل در این بخش اجتناب‌ناپذیر است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: با توجه به استفاده روزافزون و فراگیر شدن استفاده از گوشی‌های هوشمند در بین مردم امکان بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند در بخش حمل و نقل فراهم شده است.

وی به محاسن استفاده از سامانه هوشمند حمل و نقل اشاره کرد و افزود: جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی،‌ امکان دسترسی به تاکسی، سرویس‌دهی به تمام نقاط با توجه به بهره‌گیری از سامانه موقعیت‌یاب جهانی GPS، افزایش امنیت خاطر شهروندان و بهره‌گیری از تاکسی‌های سطح شهر در این بخش از مزایای استفاده از سامانه هوشمند حمل و نقل خواهد بود.

گردان با اشاره به افزایش مسافت‌های طولانی،‌ فاصله راننده تا مسافر و ترافیک شهری به عنوان مشکلات سرویس‌دهی در حمل و نقل به شهروندان، تصریح کرد: ناامنی‌های ناشی از تاکسی‌های غیر مجاز، عدم کنترل تاکسی‌ها و… عوامل موثر بر افزایش مشکلات سرویس‌دهی به شهروندان است.

وی با بیان اینکه نابسامانی و سردرگمی رانندگان بدون مسافر در شهرها موجب ترافیک شهری می‌شود، ادامه داد: برای جلوگیری از تمام مشکلات و ساماندهی هرچه بیشتر حمل و نقل و ترافیک و سرویس‌دهی بهتر به همشهریان سامانه‌ای هوشمند با استفاده از سرور مرکزی و GPS، با طراحی منحصر به فرد و برنامه‌ریزی دقیق تمام مشکلات را حل کرده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: بکارگیری تکنولوژی‌های جدید علاوه بر بهبود عملکرد، در ‌طراحی مدرن و زیبا همگام با شهرسازی نوین نقش عمده‌ای ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه می‌خواهیم در سطح استان اولین شهری باشیم که طرح تاکسی هوشمند را اجرایی می‌کنیم،‌ یادآور شد: با اجرای این طرح از ازدحام تاکسی‌ها در سطح شهر جلوگیری شده و در نهایت شاهد کاهش مصرف سوخت و آلایندگی در محیط زیست خواهیم بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان نیز اظهار کرد: از زمان اجرای طرح تاکسی هوشمند در تهران متقاضیان بسیاری با ارائه طراحی اپلیکیشن‌های مختلف داشتیم.

عباس صوفی با بیان اینکه به دلیل کثرت متقاضیان به این نتیجه رسیدیم که ارائه طرح تاکسی هوشمند را با شرایط یکسان به فراخوان بگذاریم، گفت: فراخوان به منظور پیشگیری از گلایه‌های بعدی برای مجموعه‌ای است.

وی فراخوان را به این منظور دانست که حقی ضایع نشود، بیان کرد: تاکسی‌ هوشمند خدمات به روزی است؛ در اداره حقوقی فراخوان طراحی شده و روز ارائه طرح‌ها نیز در فراخوان دیده شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان افزود: تا هفته آینده فراخوان در روزنامه‌های محلی و کثیرالانتشار منتشر خواهد شد و سازمان حمل و نقل با شرکتی که در فراخوان پیروز شود قرارداد منعقد می‌کند.

وی اجرای تاکسی هوشمند را اتفاق خوب و مبارکی دانست و تصریح کرد: امیدورایم بهترین پیشنهاد در فراخوان بررسی و انتخاب شود؛ البته تاکسی تلفنی‌ها اپلیکیشن را اضافه کرده‌اند اما به صورت نمونه کامل تاکسی هوشمند نیست.

صوفی با بیان اینکه تنها تشکیلات تأیید کننده بیمه رانندگان تاکسی سازمان حمل و نقل است، ادامه داد: شرکت‌های ارائه دهنده طرح در فراخوان باید علاوه بر دریافت مجوز از صنف از سازمان حمل و نقل نیز مجوز داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار